مرتضی حاجی گفت: اگر حضرت امام موافق حضور خانواده‌شان در قدرت نبودند، مربوط به زمان حیات خودشان به عنوان رهبر انقلاب بود تا سوءتفاهمی ‌مبنی بر قبضه شدن قدرت از سوی یک خانواده پیش نیاید.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات گفت و گوی مشروحی با خبرآنلاین داشت که در بخشی از آن درباره کاندیداتوری حجت الاسلام حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان بیان کرد: اگر حضرت امام موافق در آن زمان حضور خانواده‌شان در قدرت نبودند، مربوط به زمان حیات خودشان به عنوان رهبر انقلاب بود چراکه نمی‌خواستند افرادی که منسوب به خانواده ایشان هستند چندان در عرصه‌ها حضور پیدا کنند تا سوءتفاهمی ‌مبنی بر قبضه شدن قدرت از سوی یک خانواده پیش نیاید.

وی ادامه داد: نظر حضرت امام در آن زمان بسیار بسیار درست، حساب شده و دقیق بود و ایشان خیلی قاطع این نظر را به اجرا گذاشتند اما اکنون متاسفانه ایشان حضور ندارند. حسن آقا شخصیتی فاضل، خوش فکر، جوان و بانشاط است و حضور ایشان در هر سمتی چه خبرگان، چه مجلس و هر جای دیگری برای کشور بسیار مفید است و اگر این اتفاق بیفتند خیلی خوشحال می‌شوم.

حاجی درباره تایید صلاحیت حسن خمینی نیز اظهار کرد: برای عضویت در خبرگان شرط تحصیلات حوزوی در سطح اجتهاد وجود دارد که تشخیصش برای من میسر نیست ولی به لحظ شخصیت اجتماعی و سیاسی هیچ دلیلی برای ردصلاحیت ایشان وجود ندارد. اگر از نظر تحصیلات حوزوی که مورد تاکید آقایان هست و البته من خودم نسبت به آن نقد دارم اما بالاخره الان قانون این است، نتوانند مشکلی به این شرط وارد کنند، دلیلی برای عدم تایید ایشان وجود ندارد. من بارها شنیده ام که ایشان بالاتر از این سطحی هستند که مورد انتظار است.

مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با مرتضی حاجی را اینجا بخوانید.

27213

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    4 12
    الان هم نباید واد سیاست بشن چون سیاست درایت و بصیرتی همچو امام رحمت ا... رو میخواد که ممکن است آقایان نداشته باشند.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    5 9
    اقای حاجی از کی وکالتنامه دارندکه بجای حاج اقا صحبت میکنند
  • 4 A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    21 2
    درود بر سيد حسن خميني
  • بدون نام ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    19 2
    والله بنيانگذار اين انقلاب حضرت امام بودند اما هيچ كس از خويشاوندان ايشان راس كار نيستند