ایسنا نوشت: یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا گفت، دین اسلام با قانون اساسی آمریکا همخوانی ندارد و یک مسلمان نباید رئیس‌جمهور این کشور شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بن کارسون، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا در این باره گفت: من از ریاست یک مسلمان در این کشور دفاع نمی‌کنم.

کارسون ادامه داد، باورهای مذهبی رئیس‌جمهور اگر با قانون اساسی و ارزش‌های آمریکا همخوانی نداشته باشند مساله‌ای مهم خواهد بود. این در حالی است که دونالد ترامپ، یکی دیگر از نامزدهای جمهوری‌خواه در مغایرت با این عقیده گفت: انتخاب رئیس‌جمهور مسلمان اتفاقی است که می‌تواند در آینده رخ دهد.

ترامپ خاطرنشان کرد، مسلمانان بسیاری می‌شناسد که «فوق‌العاده‌»اند اما مشکلات بسیار بزرگ و جدی هم با برخی مسلمانان در جهان وجود دارد.

ترامپ در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران مبنی بر اینکه مسلمانان تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا هستند، گفت: من عاشق مسلمانانم و فکر می‌کنم که آنها انسان‌های فوق‌العاده‌ای هستند‍!

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    7 33
    گاو چران،تو برو گاو هایت را بچرون،تو را چه به سیاست
    • بی نام EU ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      36 1
      این چه طرز نظر دادنه؟ این ادبیات لمپنی کی می خواد از ذهن مردم بره؟ بعد هم مگه تو ایران رییس جمهور می تونه مسیحی یا زرتشتی یا یهودی باشه؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      4 2
      آین اصطلاحیه که خود امریکایی ها به جمهوری خواه ها دادند و اتفاقا اونجا این کلمات زشت نیست