ایسنا نوشت: رییس پلیس راه استان کرمانشاه از اجرای طرح ویژه پلیس راه استان همزمان با برگزاری مراسم عرفه در مرز خسروی در روز چهارشنبه (اول مهر) خبر داد.

سرهنگ محمد مرادی هفته پایانی شهریورماه را برای جاده‌های استان، هفته پر ترافیکی عنوان کرد و افزود: در هفته پایانی شهریور ماه امسال علاوه بر بازگشت مسافران از تعطیلات تابستان، مراسم روز عرفه را هم در چهارشنبه همین هفته داریم.

وی با پیش بینی افزایش پنج برابری ترافیک جاده‌های استان در هفته جاری، گفت: با توجه به ورود هر ساله زائران بسیاری از سراسر نقاط کشور به استان برای حضور در مراسم عرفه در مرز خسروی، امسال برنامه ویژه‌ای در این زمینه تدارک دیده‌ایم.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به استفاده از 80 گشت محسوس و نامحسوس در این طرح در روز چهارشنبه، گفت: تمامی نیروها در روز عرفه در مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین و مرز خسروی مستقر می‌شوند واز تمام پاسگاه‌ها نیز درخواست نیروی کمکی کرده‌ایم.

مرادی افزود: همچنین هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم تا در صورت امکان از ورود خودروهای عراقی به ایران از طریق مرز خسروی از روز سه شنبه (31 شهریور) یعنی یک روز پیش از آغاز مراسم عرفه جلوگیری شود تا تردد در جاده‌های استان قدری تسهیل شده و مشکلی برای زائران حادث نشود، اما تاکنون نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با توجه به حجم بالای ترافیک و شلوغی جاده‌های استان در این هفته بویژه در مسیر کرمانشاه-قصرشیرین، از همه رانندگان خواست تا بیش از پیش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته باشند.

وی با تاکید بر شدت سختگیری پلیس در این روزها، گفت: قطعا با رویت اولین تخلف حادثه ساز خودروی متخلف جریمه و به مدت سه روز توقیف می‌شود.

مرادی در همین راستا از رانندگان خواست تا از انجام تخلفات حادثه ساز بویژه سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و حتما رعایت فاصله طولی را با خودروهای جلویی داشته باشند.

مرادی از افزایش 10 دوربین سیار در مسیر کرمانشاه-قصرشیرین در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: در کنار دوبین‌های سیار قبلی، 10 دوربین سیار دیگر نیز در مناطقی که امکان تخلف بیشتری وجود دارد، اضافه می‌شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان از کاهش 14.4 درصدی آمار تلفات تصادفات استان در پنج ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =