۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

واحد مرکزی خبر نوشت: المیادین گفت گروههای یمنی با تلاش سازمان ملل دور جدیدی از مذاکرات را در مسقط آغاز می کنند اما هیچ نشانه ای از احتمال موفقیت آن وجود ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، احمد عبدالرحمن خبرنگار این شبکه در صنعا در گزارشی گفت عمان یک بار دیگر تلاشی را برای توقف جنگ در یمن آغاز کرده است. نمایندگان انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن به مسقط بازگشته اند تا با اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل متحد که پس از ریاض به مسقط آمده است دیدار کنند. محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و همچنین سه تن از اعضای شورای سیاسی در هیئت اعزامی انصارالله حضور دارند. از حزب رئیس جمهور سابق یمن عارف الزوکا دبیر کل و شماری دیگر از رهبران آن حضور دارند.

الزوکا قبل از عزیمت به مسقط در گفتگو با خبرنگار این شبکه گفت: ما در چارچوب برنامه ای که نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد از قبل تنظیم کرده است به مسقط باز خواهیم گشت و امیدواریم رایزنی های مثبت و جدی برای توقف جنگی که علیه کشورمان به راه افتاده است صورت گیرد. ما خسته نخواهیم شد و به تلاش برای توقف جنگ ادامه خواهیم داد.

خبرنگار المیادین افزود برخی اطلاعات موجود حاکی از آن است که بازگشت مذاکره کنندگان به مسقط در پی تلاشهای فرستاده روسیه در ریاض و صنعا صورت می گیرد که اخیراً پیشنهادهایی جدی برای توقف جنگ مطرح کرده است. وی از انصارالله خواسته است نمایندگان خود را به مسکو بفرستد.
محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در کنفرانسی خبری گفت ما با سفیر روسیه دیدار کرده ایم و وی تاکید کرده است که فرصت هایی برای دستیبابی به راه حل وجود دارد و طرف هایی که به خاک یمن تجاوز کرده اند اکنون احتمالاً به این نتیجه رسیده اند که باید دست از تجاوزگری بردارند.
سیاستمداران می گویند موانع موجود بر سر راه مذاکرات جدید، طرف های داخلی را در برابر گزینه تشکیل دولت و از بین بردن خلأ موجود قرار خواهد داد.
حسن زید دبیر کل حزب الحق در این خصوص گفت اگر مذاکرات منجر به دستیابی به راه حل سیاسی مقبولی نشود ناچار می شویم دست به اقدامات یکجانبه بزنیم.
المیادین افزود: یک هیئت پنج نفره از اعضای کمیته عالی انقلاب یمن نیز برای سفر به چند کشور عربی و غیر عربی عازم مسقط شده اند.
نائف القانص نایب رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این خصوص گفت: ما در مسافرت به کشورهای مختلف مقامات این کشورها را در جریان اوضاع انسانی در یمن قرار خواهیم داد و مذاکراتی در خصوص روابط و مقابله با تجاوزگری خواهیم داشت.
المیادین افزود: اگرچه سازمان ملل متحد همواره در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات گروههای یمنی به موفقیت می رسد اما در تداوم این مذاکرات شکست می خورد. آیا مذاکرات جدید در مسقط سرنوشت مذاکرات سابق را پیدا می کند؟ یمنی ها امیدوارند این گونه نباشد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    2 0
    عمان بهترین واسطه برای آشتی کشورهاست