وکیل مدافع علی مطهری با بیان اینکه در جلسات قبلی دادگاه، رئیس و معاون دانشگاه شیراز و دانشجویی که از مطهری دعوت کرده بود، محاکمه شدند گفت: از جلسه سوم که ۱۵ مهر ماه تعیین شده، افرادی که به موکلم حمله‌ور شدند محاکمه می‌شوند.

مصطفی ترک همدانی با بیان اینکه سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده حمله به موکلش، 15 مهر ماه برگزار می‌شود اظهار کرد: در دو جلسه گذشته، دفاعیات متهمان ردیف اول تا سوم پرونده اخذ شده و در ادامه نیز دفاعیات هشت متهم باقی مانده پرونده، اخذ می‌شود.
وکیل مدافع علی مطهری با یادآوری اینکه پرونده در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شیراز مطرح رسیدگی است افزود: موکلم در دو جلسه گذشته در دادگاه حضور نداشته است؛ البته با توجه به اینکه ما شاکی هستیم، الزامی به حضور شاکی نیست و وکیل می‌تواند از طرف شاکی در دادگاه حضور یابد. من تاریخ و ساعت برگزاری جلسات را به آقای مطری اعلام می‌کنم اما تشخیص اینکه در جلسات دادگاه حضور یابد یا خیر با خود اوست.
ترک همدانی با بیان اینکه متهمان ردیف اول تا سوم پرونده رئیس و معاون دانشگاه و دانشجوی دعوت کننده از مطهری برای سخنرانی در شیراز است گفت: موکلم از متهمان ردیف اول تا سوم شکایتی ندارد و برای این افراد با شکایت مدعی‌العموم پرونده تشکیل شده است. به عبارت دیگر در این پرونده هم شکایت شاکی خصوصی و هم اعلام جرم دادستانی وجود دارد.
وکیل مدافع علی مطهری گفت: خوشبختانه در مرحله دادسرا (شعبه ششم بازپرسی دادسرای انقلاب شیراز)، تحقیقات خوبی صورت گرفته و از نظر ما، پرونده کاملی برای رسیدگی در دادگاه تشکیل شده است.
بر اساس این گزارش، علی مطهری اسفند سال 93 که برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود مورد تهاجم عده‌ای قرار گرفت. به دنبال این حادثه، وی از حمله‌کنندگان به خود شکایت کرد که موضوع در شعبه ششم بازپرسی دادسرای انقلاب شیراز مورد رسیدگی قرار گرفت.
در جریان رسیدگی‌های دادسرا، از تعداد زیادی تحقیقات به عمل آمد که در نهایت برای 11 نفر در این پرونده کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال و نخستین جلسه رسیدگی به پرونده عوامل حمله به علی مطهری 13 مردادماه و دومین جلسه نیز ‌26 مردادماه در شعبه 101 دادگاه کیفری دو شیراز برگزار شد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    3 3
    خنده داره واقعا .....
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    4 4
    فک کنم خوده مطهری هم متهم ردیف سه باشه
  • ارسلان IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 0
    نماينده بايد شجاع باشه دقيقآ مثل آقاي مطهري. واقعآ خوش به حال موكلينشان