۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵

روزنامه آرمان نوشت: شجونی درباره ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین و آیت الله مصباح در انتخابات مجلس گفت:بعضی آقایان در انتخابات قبلی با آیت‌ا... مهدوی خوب کنار نیامدند، لذا انتخابات از اصولگرایی منحرف شد.

جعفر شجونی ادامه داد: بنابراین در اين مدت كه از انتخابات 92 گذشته است همگرايي‌اي در بين اصولگرايان با محوريت آيات موحدي كرماني، يزدي و مصباح ايجاد شده است كه انتخابات تحت اشراف جامعتين باشد.

وی د پاسخ به این سوال که شما ارديبهشت ماه گفته بوديد كه در مثلت اصولگرايي، آيت‌ا... مصباح‌يزدي ضلع سوم تصميم‌گيري و اجماع نيستند نیز گفت: ضلع كه نمي‌شود گفت، ما فقط دو ضلع داريم؛ يعني جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين. آقاي مصباح هم جزو مدرسين است. مطلب اين است كه انقلاب ما فرزند حوزه است. امام (ره) انقلاب كرده و اين آقايان روحانيون هم حوزوي هستند. اما ممكن است اصلا اين آقايان ليست ندهند و فقط گروه‌هاي ديگري كه ليست اصولگرا مي‌دهند را تاييد كنند؛ يعني اصولگرايان تحت اشراف اين آقايان هستند. در هر اتفاق ديگري هم مثل انتخابات خبرگان و امور ديگر، مردم از روحانيت تبعيت كرده و خواهند كرد.
شجونی  درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، و شخص عارف، گفت:من اصلاح‌طلب‌هایی كه از نظام، امام و قانون اساسي جدا شده‌اند را اصلا قبول ندارم. اينها در مجلس ششم خود را نشان دادند. در مجلس ششم با يك طرح سه‌فوريتي مي‌خواستند تمام لوازم انرژي هسته‌اي را بار كشتي كنند و مثل ليبي بفرستند آمريكا. البته نتوانستند آن طرح را ارائه دهند. اينها ضد اين مسائل هستند! حالا مي‌خواهند از مذاكرات هسته‌اي بهره ببرند كه اين كمال پررويي است. من اينها را اصلا قبول ندارم. در همدان هم گفتم به نظر من اينها بندباز هستند! ... عارف چندان هم مورد اعتماد نيستد. عارف به موقعش هم به سمت رئیس دولت اصلاحات غش مي‌كند.
شجونی در ارزیابی خود از عملکرد دولت اعتدال نیز گفت: بنده به اين دولت هيچ اعتقادي ندارم. چون نه اصولگراست و نه اصلاح‌طلب.میانه ایستاده و مي‌گويد من اينم. ابوموسي اشعري نخستين كسي بود كه اعتدال را گفت. من آمده‌ام اعتدال كنم يعني چه؟! يعني يك كسي اين وسط تندرو بوده است. چه كسي؟! اعتدال چه معنا دارد؟! البته در قرآن اعتدال هست. ولي« واغْلُظْ عليهِمْ» هم هست. اين آقا اعتدال را آورده است از جامعه بهره‌برداري كند. اين منصفانه نيست. آدم بايد همه قرآن را بگويد. قرآن هم اعتدال دارد. به پيغمبر مي‌گويد اگر تو تندخو بودي مردم از كنار تو پراكنده مي‌شدند. اما به حمدا... تو زينت داري. نرم هستي. اين يك جاي قرآن است. جاي ديگر مي‌گويد: «یا ایها النبی جاهِدِ الْكفار والْمُنافِقِين واغْلُظْ عليهِمْ» يعني‌اي پيغمبر با کفار و منافقین جهاد کن و بر آنها سخت بگیر. آدم بايد تمام جوانب مطلب را بگويد. 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همایون IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    8 1
    تعریفی نوین از مثلث