ایلنا نوشت: عباسعلی منصوری آرانی در خصوص جلسه امروز عصر کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: قرار است راس ساعت ۱۴ آقای آمانو در کمیسیون حضور پیدا کنند. طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است در قالب یک پروتکل خاص جلسه برگزار شود و بعد از صحبت‌های آقای آمانو چند سوال که از قبل بین اعضای کمیسیون هماهنگ شده است٬ از وی پرسیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: حاضران در این جلسه فقط اعضای کمیسیون برجام هستند.

وی در خصوص تعداد سوالات گفت: قرار است ۴ الی ۵ نفر از اعضا سوالات را مطرح کنند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در خصوص کیفیت سوالات گفت: این جلسه و جلسات دیگر برجام تفاوت زیادی دارد و نمی‌توان هر سوالی و با هر کیفیتی در آن مطرح کرد و بر همین اساس باید سوالات کم و به صورت منسجم باشد.

منصوری آرانی در خصوص ارائه این گزارش به صحن علنی گفت: اگر در بین ۱۵ نفر اعضای برجام توافق حاصل نشود٬ دو گزارش ارائه می‌شود که تا به حال اعض به صورت هماهنگ عمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر ما احساس کنیم که قرار است گزارش جریانی و سیاسی باشد مطمئنا دو گزارش به صحن ارائه می‌کنیم. هر چند که این امر را ما نمی‌پسندیم.

عضو کمیسیون برجام در خصوص زمان ارائه گزارش به صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی ما این است که هفته آینده این گزارش را به صحن ارائه دهیم.

منصوری آرانی در خصوص نحوه بررسی گزارش در صحن علنی گفت: در گزارشی که ما به صحن ارائه خواهیم داد به طور قطع در آن پیشنهاداتی مطرح خواهد بود اما باید دید صحن چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ می‌کند. یک مدل پیشنهادی این است که مجلس طرحی را ارائه بدهد و سپس ‌آن را به تصویب برساند و مدل دیگر آن است که صحن یک گزارش به رئیس‌جمهور ارائه دهدکه برجام شامل این نقاط ضعف و قوت است و ضمن حمایت از تیم هسته‌ای کشور نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را در این خصوص به رئیس‌جمهور ارائه کنند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    34 0
    درحالی که مردم میخواهند زودترتحریمهابرداشته شود این آقایون ره دیگری میروند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    1 0
    چه جلسه جذابی بشه مثل اون مسابقه ای که هرچی کاردان بنده خدا مجری مسابقه می پرسید شرکت کننده ها یک چیز دیگه ای جواب میدادن