۰ نفر
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

ایرنا نوشت: هیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اواسط هفته گذشته به طور پنهانی به مسکو سفر و با مقام های روس دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای روسی 'رگنوم' امروز یکشنبه نوشت: هیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اواسط هفته گذشته به طور پنهانی به مسکو سفر و با مقام های روس دیدار کرد.

هیات آمریکایی با مقام های سرویس اطلاعات خارجی روسیه دیدار و دو طرف در خصوص اوضاع سوریه و به ویژه فعالیت های گروه تروریستی داعش گفت و گو کردند.

در گزارش رسانه روسی خاطرنشان شده است: آمریکا علاقه مند به همکاری با روسیه در عرصه مبارزه با تروریسم در سوریه است و هدف از دیدار هیات آمریکایی از مسکو هم، ازسرگیری همکاری ها میان دو کشور در مساله سوریه است.
مقام های آمریکایی که در ایجاد گروه های تروریستی در سوریه به ویژه گروه تروریستی-تکفیری داعش نقش مستقیم داشته و صدها میلیون دلار برای این منظور هزینه کرده اند، در زمان حاضر از شکست طرح های خود در سوریه بشدت ناراحت هستند و سعی می کنند در وضعیت کنونی با جلب همکاری ایران و روسیه به اهداف خود دست یابند.

در این راستا همزمان با تاکید مسکو مبنی بر ادامه کمک به ارتش سوریه و فعالیت کارشناسان نظامی روس در این کشور برای مبارزه با گروه تروریستی داعش، وزیران دفاع آمریکا و روسیه روز جمعه در باره بحران سوریه تلفنی گفت و گو کردند.
ژنرال «ایگور کوناشنکو» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره به خبرنگاران گفت: «سرگئی شویگو» و «اشتون کارتر» وزیران دفاع روسیه و آمریکا تحولات در باره اوضاع خاورمیانه بویژه سوریه را بررسی کردند.
این نخستین مذاکره وزیران دفاع روسیه و آمریکا از سال 2014 بود که نشانگر اهمیت فراوان جلب مشارکت روسیه در مساله سوریه برای آمریکا بود.
در همین حال در شرایطی که روسیه از مذاکره با آمریکا در مساله سوریه استقبال می کند، مقام های این کشور از رویکرد واشنگتن در مبارزه با داعش انتقاد می کنند.
در این رابطه «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بتازگی خودداری ائتلاف آمریکایی ضدداعش از همکاری با سوریه را غیرقابل قبول خواند.

لاوروف روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «فریدون سینیراوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه، با انتقاد از همکاری نکردن ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش با دولت سوریه گفت: مبارزه با تروریسم نباید به اقدامات خلاف قانون منجر شود و در این زمینه هیچ دلیلی برای خودداری از همکاری با سوریه وجود ندارد.

وی با اشاره به گفت و گو با همتای ترک خود در مورد ائتلاف آمریکایی ضد داعش اظهار داشت: آمریکا با عراق در مورد انجام حملات هوایی به مواضع داعش در خاک این کشور به توافق رسید و به طور یکجانبه اعلام کرد که به همین صورت در خاک سوریه علیه داعش اقدام می کند و بدون توافق با دمشق در قلمرو این کشور به مواضع گروه تروریستی داعش حمله کرد.

مسکو انتظار دارد در شرایط کنونی، با همکاری ایران به حمایت از سوریه تا نابودی گروه های تروریستی فعال در این کشور به ویژه گروه تروریستی داعش که از سوی سازمان های اطلاعاتی غربی-عربی پشتیبانی می شود، ادامه دهد و تلاش های آمریکا در این زمینه نگرانی واشنگتن از نخ نما شدن طرح های ضدامنیتی در خاورمیانه را به وضوح نشان می دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    1 0
    درود بر پوتین درود بر ارتش ضدتروریست روسیه