تسنیم نوشت: رئیس پارلمان اروپایی با انتقاد از فقدان همبستگی برخی کشورهای اروپایی در مسئله پناهندگان تصریح کرد که اتحادیه اروپا هرگز پیش از این تا این حد به چالش کشیده نشده بود.

به گزارش روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن"، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپایی با اشاره به نشستی که قرار است روز چهار شنبه برای حل بحران پناهندگان برگزار شود از سران کشورهای عضو این اتحادیه خواست که حدود هفت میلیارد یورویی که برای رسیدگی به پناهندگان در خاورمیانه در نظر گرفته شده بود را آزاد کنند. این پول باید در این هفته جریان پیدا کند.

وی که روز گذشته در کنگره حزب سوسیال دموکرات در شهر کیل آلمان سخن می گفت همچنین به فقدان همبستگی برخی کشورهای اروپایی در مسئله پناهندگان انتقاد وارد کرده و بخصوص این انتقاد را به کشور مجارستان وارد کرده و گفت: اتحادیه اروپا هرگز پیش از این تا این اندازه به چالش کشیده نشده بود و باید با انسان ها، ملت ها و دولت ها همبستگی نشان دهد.

آلمان و اتریش نیز خواستار پول بیشتر جامعه بین المللی برای حمایت از پناهندگان سوری در خاورمیانه شدند.

صدر اعظم اتریش و معاون صدر اعظم آلمان روز گذشته در وین از یک مبلغ حدود پنج میلیارد یورویی در این راستا سخن گفتند.

این دو سیاستمدار اروپایی همچنین خواستار مشارکت آمریکا و عربستان سعودی در این برنامه شدند.

"جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا نیز که قرار است امروز بعد از ظهر به برلین سفر کند شرایط پناهندگان در اروپا را یک فاجعه انسانی نامید.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان نیز خواستار یک راه حل اروپایی بری مسئله پناهندگان شده و گفت: این طور نمی تواند باشد که در پایان تنها چهار کشور در اروپا که عبارتند از ایتالیا، اتریش، آلمان و سوئد در برابر صدها هزار پناهنده ای که به سوی ما می آیند احساس مسئولیت کنند. باید یک پاسخ مشترک اروپایی روی مسئله پناهندگان وجود داشته باشد.

49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =