روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم فیاض زاهد از فعلان سیاسی اصلاح طلب نوشت:یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که دولت حسن روحانی با آن دست و پنجه نرم کرده است اصرار بر تعریفی از اعتدال بود که گاهی به جای آنکه مفهوم اعتدال را به ذهن متبادر کند نوعی رفتار خنثی را جلوه‌گر می‌کرد.

 بسياري از وزرا، استانداران و چهره‌هايي كه در رده‌هاي مياني منصوب شده بودند هيچ تناسبي با مطالبات برآمده از انتخابات ٩٢ نداشتند.
مشكل ديگر اين است كه حسن روحاني خود به‌تنهايي بار تمام گفتمان‌هاي سياسي مبتني بر دولت را بر دوش گرفته است، روحاني خود به تنهايي سياسي بود و تلاش كرد مطالبات مردمي را كه به او راي داده بودند، نمايندگي كند و همين مساله باعث شد تا وزرا و كابينه‌اش به‌شدت محافظه‌كار شوند و تبديل به مردان سياسي خنثي شوند و اين خود براي دولت روحاني يك خطر محسوب مي‌شود.

از سوي ديگر فروتني در ارايه يك گزارش سيستماتيك از آنچه در سال‌هاي گذشته بر كشور رفته است نه‌تنها منتقدان دولت را با خردورزي و اعتدال و انصاف دولت همراه نكرد بلكه آنها را جري‌تر كرد و امروز شاهد هستيم كه تلاش خود را به كار بستند تا فشارهاي بيشتري را بر دولت وارد كنند.

مشكل ديگر آن است كه به دلايل برشمرده شده دولت حسن روحاني برخلاف ساير دولت‌هاي پس از انقلاب يك شناسنامه و هويت سياسي روشن از خود ارايه نكرده است. در بخش اقتصادي هم به نظر مي‌رسد دولت حسن روحاني مقداري داراي ناكارآمدي است. آنجايي كه در وزارتخانه‌هاي اقتصادي دولت نوعي ناهماهنگي در سطوح مختلفش ديده مي‌شود و از سوي ديگر سياست‌هاي اتخاذي با يكديگر تناسب و همسويي ندارد.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    3 0
    موافقم