بازنشستگی 60 هزار نفر در آموزش و پروش طی دوسال/ قول وزیر برای کمک میلیاردی به یزد

فارس نوشت: وزیر آموزش و پرورش قول پرداخت حداقل ۲۳ میلیارد تومان را برای تامین هزینه‌های عمرانی به آموزش و پرورش این استان داد.

علی‌اصغر فانی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه قول داده بود، هر رقمی که استانداری یزد برای تامین هزینه‌های عمرانی آموزش و پرورش استان یزد اختصاص دهد، معادل آن را پرداخت کند، اظهار داشت: از آنجا که استانداری یزد ۲۳ میلیارد تومان به این امر اختصاص داد، وزارت آموزش و پرورش نیز حداقل ۲۳ میلیارد تومان به یزد تخصیص خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دولت یازدهم، شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها، با پیگیری بسیار خوبی برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های استانداران و فرمانداران جای قدردانی دارد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش، پنج سیاست را اعلام کرده و به آن پای‌بند هستیم، تصریح کرد: این سیاست‌ها حاصل بررسی بیش از ۷۰۰ چالش در آموزش و پرورش است.

وی، یکی از این سیاست‌ها را توسعه مشارکت مردم خواند و افزود: آموزش و پرورش یک وزارتخانه نیست بلکه یک فرا وزارتخانه است و اهمیت آن ایجاب می‌کند که همه به کمک آن بیایند به همین دلیل نیز توسعه مشارکت یک سیاست جدی است.

فانی ادامه داد: نیاز داریم همه مردم، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای غیردولتی به کمک ما بیایند زیرا شرایط ما دیگر وزارتخانه‌ها متفاوت است و ۹۹ درصد اعتبارات ما پرسنلی است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما، رسیدگی به نیروی انسانی و بهینه‌سازی نیروی انسانی است بنابراین در سایر حوزه‌ها به ویژه حوزه عمرانی نیازمند همراهی و مشارکت سایر بخش‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ هزار نیرو و امسال ۳۸ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش بازنشسته شدند، عنوان کرد: ما یک نیروی جدید به کار نگرفتیم و نیروهای موجود را ساماندهی کردیم.

فانی یکی دیگر از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش را تمرکززدایی بیان کرد و افزود: هرچه تمرکز بالا‌تر باشد، خلاقیت‌ها کمتر خواهد بود به همین دلیل در صدد افزایش خلاقیت در میان نیرو‌ها و برنامه‌ها هستیم.

وی با برشمردن دیگر سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، یکی از مهم‌ترین این سیاست‌ها را ارتقا آموزشگاه‌ها و مدیریت آموزشگاهی دانست و افزود: اگر مدیریت از وضعیت فعلی بهتر باشد، بر اساس تجربه‌های موجود به جرأت می‌توانیم بگوییم که از همین منابع و امکانات موجود می‌توانیم استفاده بهتری داشته و کیفیت آموزشی را بالا‌تر ببریم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابراز نگرانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در مورد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: این مهم دغدغه مقام معظم رهبری نیز بود به همین دلیل اخیرا شورایی تشکیل شده که وزارت آموزش و پرورش نیز در آن عضویت دارد و امیدواریم بتوانیم با مصوبات خوب، موضوع فضای مجازی را با نگرانی کمتری دنبال کنیم.

فانی خاطرنشان کرد: موضوع فضای مجازی مورد پیگیری و دغدغه ما نیز هست و امیدواریم با کمک دیگر دستگاه‌ها بتوانیم دغدغه‌های جامعه، خانواده‌ها و مقام معظم رهبری را در این زمینه برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش عنوان کرد: نقشه راه سند تحول ‌آموزش و پرورش تدوین شده و امیدواریم سند برنامه ششم توسعه، این سند را مبنا قرار دهد.

فانی خاطرنشان کرد: در این سند شش ساحت تربیتی از جمله تربیت اعتقادی و اخلاقی دانش‌آموزان، تربیت اجتماعی و سیاسی آن‌ها، تربیت زیبا‌شناختی، تربیت بدنی و تندرستی، تربیت علمی و... تعریف شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =