تسنیم نوشت: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۷۵۰ چالش حوزه آموزش و پرورش کشور شناسایی شده، گفت: مدارس خیرساز توسط وزارت آموزش و پرورش تجهیز می‌شوند.

علی‌اصغر فانی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان یزد، با بیان اینکه در دولت یازدهم، شورای آموزش و پرورش با کیفیت بسیار بالا و پیگیری خوب برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این دولت، در حوزه آموزش و پرورش ۵ سیاست اعلام شده و ما اصرار بر اجرای صحیح این سیاست‌ها داریم.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ چالش در حوزه آموزش و پرورش شناسایی شده، گفت: توسعه مشارکت یکی از مهم‌ترین سیاست‌های در دستور کار آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش خروجی‌های آموزشی و پرورش را ورودی‌های سازمان‌ها و نهادهای دیگر کشور دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش به دلیل گستردگی فعالیت و نحوه رسالت خود، نباید در کنار دیگر وزارتخانه‌ها، قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش مربوط به نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: ساماندهی و بهزسازی منابع انسانی دومین سیاست ضروری و مهم این وزارتخانه است.

فانی افزود: در سال گذشته بیش از ۳۸ هزار نفر از نیروهای انسانی وزارت آموزش و پرورش بازنشست شده و ما تاکنون با مدیریت منابع انسانی، نسبت به حل این مشکل اقدام کردیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هرچه تمرکز در سازمان‌ها پایین‌تر باشد، توانمندی‌ها و خلاقیت‌ها هم کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ابلاغ احکام جدید اعضای شورای عالی فضای مجازی توسط مقام معظم رهبری افزود: نقشه راه سند تحول مبنای کار برنامه ششم توسعه در کشور قرار می‌گیرد.

فانی تربیت اعتقادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان، تربیت زیبا‌شناختی، تربیت بدنی و تندرستی و تربیت علمی را برنامه‌های تدوین شده در سند تحول آموزش و پرورش عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت توسعه بحث آموزش و پرورش، گفت: مدارس خیری که تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد، توسط وزارت آموزش و پرورش تجهیز می‌شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =