استاندار یزد بابیان اینکه فرهنگیان و معلمان استان افرادی متدین، صادق، امین و تلاشگر هستند، گفت: فضای حاکم در آموزش‌وپرورش استان در دولت تدبیر و امید فضای همدلی، تعامل و هم‌افزایی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، شورای آموزش‌وپرورش استان عصر امروز با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، استاندار یزد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل آموزش‌وپرورش، جمعی از مسئولان استان، فرمانداران، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد.


استاندار یزد در این جلسه با اشاره به اینکه تعامل بسیار مناسبی همراه با حضور فعال و مؤثر در بین اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان وجود دارد اظهار داشت: علاوه بر بحث آموزش، مباحث پرورشی و تربیتی نیز بسیار موردتوجه اعضای این شورا قرار دارد.


سیدمحمد میرمحمدی، تلاش‌های فرهنگیان و معلمان استان را قابل‌تقدیر دانست و افزود: این تلاش‌های معلمان استان موجب شده تا نتایج خوبی توسط دانش آموزان در کنکور سراسری کسب شود و امروز دانش آموزان ما سفیران مذهبی و معنوی استان یزد در دانشگاه‌های سراسر کشور هستند.


رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه فرهنگیان استان یزد بسیار هوشمند هستند، تصریح کرد: معلمان این استان به جریان‌های سیاسی و برخی افراد دارای اغراض خاص اجازه ندادند تا از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری سیاسی نمایند، با تعامل و به‌صورت شفاف مطالبات خود را با مسئولین ارشد استان مطرح نمودند که بسیاری از این خواسته‌ها با پیگیری‌های لازم رفع شده است.


میرمحمدی در پایان با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش در سیاست‌های تدوینی خود از تخصیص اعتباری، معادل اعتبار استان‌ها به آموزش‌وپرورش هر استان خبر داده است، گفت: ما در استان یزد ۲۳ میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش اختصاص داده‌ایم که امیدواریم با دستور وزیر آموزش‌وپرورش، حداقل معادل این مبلغ به آموزش‌وپرورش استان تخصیص یابد.


لزوم توجه به تربیت در کنار آموزش دانش آموزان


نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد نیز با تقدیرازاقداماتی که توسط آموزش‌وپرورش استان در حوزه نماز و تربیتی انجام‌شده است، گفت: ضروری است در کنار آموزش و علم‌آموزی به حوزه تربیت، پرورش و معنویت دانش آموزان نیز بیشتر از گذشته توجه شود.


آیت الله محمدرضا ناصری افزود: شایسته است تعهد دینی دانش آموزان در کنار علم آن‌ها ارتقا یابد و اقامه نماز در مدارس، سرلوحه فعالیت‌های آموزش‌وپرورش استان قرار گیرد.


در ابتدای این جلسه، نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت، مدیرکل آموزش و پرورش و برخی از فرمانداران و تعدادی از مسئولین در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =