ایسنا نوشت: استاندار یزد با اشاره به تاثیر سوء شبکه‌های اینترنتی، تلفن همراه و ماهواره‌ای بر دانش آموزان، پیشنهاد استفاده از تبلت دانش آموزی با محتوی بومی و آموزشی را مطرح کرد.

سیدمحمد میرمحمدی امروز در همایش مدیران مدارس استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهیدان پاکنژاد یزد برگزار شد، نظام هماهنگ پرداخت را از انتظارات فرهنگیان کشور و استان خواند و خواستار پیگیری‌های بیشتر این مجموعه در دولت و مجلس برای تحقق این مهم شد.

وی یکی دیگر از دغدغه‌های امروز در حوزه آموزش و پرورش را تاثیر سوء شبکه‌های اینترنتی، تلفن همراه و ماهواره‌ای بر دانش اموزان ذکر کرد و گفت: این موضوع در سفر دکتر واعظی وزیر ارتباطات مطرح و پیشنهاد طراحی و ساخت تبلت‌های ویژه دانش اموزان با محتوی مناسب بومی و آموزشی مطرح شد.

میرمحمدی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در ایستان در این رابطه، ابراز امیدواری کرد که با توجه به هزینه اندک هر کدام از این تبلت‌ها، در این رابطه شاهد استفاده کشوری از این وسیله برای هر دانش‌آموز باشیم.

استاندار با اشاره به حساسیت بالای دانشگاه فرهنگیان در تربیت افرادی که آینده‌سازان کشور را تربیت خواهند کرد، اندیشیدن تدابیر برای استفاده از ارزنده‌ترین اساتید در این دانشگاه را خواستار شد.

به گفته وی، آموزش و پرورش، معماری است که بنای علم و فرهنگ، ادب و اخلاق، و بسترساز مسائل مادی و معنوی متعددی است و قطعاً معماران آن باید خشت اول را به نحوی صحیح بگذارند که تا ثریا کج نرود.

میرمحمدی همچنین از پیشنهاد استان در رابطه با جذب نخبگان و دانش اموزان ممتاز کشور سخن گفت و افزود: مجموع این افراد حدود ۲۰۰ نفر در سال خواهند شد و جلب آن‌ها برای جلوگیری از فرار مغز‌ها برای دولت کار دشواری نخواهد بود.

وی در ادامه وجود ظرفیت‌های دانش آموزی، نظم و مدیریت مدارس، معلمان، خانواده و محیط مدرسه را از عوامل موثر در اموزش و پرورشی مطلوب عنوان کرد و افزود: خوشبختاه در یزد ظرفیت‌های دانش آموزی بسیار مطلوبی وجود دارد به نحوی که دانش اموزان این خطه برای ۲۱ سال متوالی صدرنشینی قبولی کنکور سراسری را در اختیار دارند.

استاندار مدارس استان را به لحاظ نظم و انضباط با بهره‌مندی از مدیریت شایسته مدارس خوب قلمداد کرد و گفت: خوشبختانه فرهنگیان و معلمان استان یزد از احساس مسئولیت بالایی در رابطه با فعالیت کاری خود برخوردارند و علی رغم مشکلاتی که وجود دارد، آموزش دانش اموزان را در اولویت قرار می‌دهند.

وی با اشاره به نقش به سزای اولیاء در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، بر ارتباط تنگاتنگ اولیاء و مربیان بیش از گذشته تاکید کرد و گفت: اولیاء دانش اموزان نیز باید از اموزش‌های لازم برای نحوه رفتار با فرزندانشان از طریق مدارس بهره‌مند شوند.

میرمحمدی با اشاره به آخرین عامل یعنی محیط‌های آموزشی و نقش آن‌ها در شادابی و طراوات و یا برعکس افسردگی دانش آموزان، اظهار کرد: متاسفانه در این رابطه مدارس فرسوده در استان داریم که نیازمند بازسازی هستند و در این رابطه با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری لازم را خواهیم داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =