خانه ملت: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اگر انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شود سرعت رای گیری بالا است و مشکلی وجود نخواهد داشت.

دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی با بیان اینکه امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در واقع می‌توان گفت مشکلی ‌برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وجود ندارد.

وی افزود:‌ بنا بر آنچه که وزارت کشور عنوان کرده انتخابات آینده به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره قبل انتخابات الکترونیکی در چند منطقه به صورت پایلوت برگزار شده است،‌ بیان کرد: در این دوره نیز ظاهرا وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اعلام آمادگی کرده است.

نماینده مهریز و بافق، مهاباد، خاتم، ابر کوه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که انتخابات به صورت الکترونیکی انجام گیرد و گفت: در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اگر کنترل به درستی انجام نشود امکان تقلب کمتر از انتخابات غیرالکترونیکی (دستی) نیست.

زارع‌زاده مهریزی با اشاره به اینکه در عمل مشاهده شد که برخی می‌توانند از راه دور کد ملی بگیرند و در سامانه وارد کنند و در رای گیری شرکت کنند، اظهار داشت: این اتفاق رخ داده و این امکان وجود دارد مگر اینکه اثر انگشت را به صورت الکترونیکی ثبت کنند تا نتوان بدون وارد کردن اثر انگشت رای داد.

وی با بیان اینکه سامانه الکترونیکی انتخابات باید به صورتی تعریف شود تا امکان تقلب وجود نداشته باشد، بیان کرد:‌ برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی محاسنی را نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قابل رویت بودن فرایند انتخابات به صورت آنلاین اشاره کرد همچنین تجمیع آسان آراء از دیگر محاسن انتخابات الکترونیکی است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان رای‌گیری‌ در همه مناطق در این روش وجود دارد،‌ گفت: اگر انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شود سرعت رای گیری بالا است و مشکلی نیز وجود نخواهد داشت.

نماینده مهریز و بافق، مهاباد، خاتم، ابر کوه در مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری انتخابات الکترونیکی در مراکز استان‌‌ها انجام می‌شود و وزیر کشور نیز اعلام کرده است که مشکلی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وجود ندارد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =