جماران نوشت: سخنگوی سابق هیئت رئیسه مجلس گفت: روند بررسی توافق هسته ای در کمیسیون برجام جناحی شده که این یک اشتباه استراتژیک است.

بحث حضور شخصیت ها و حواشی آن در کمیسیون برجام هر روز داغ‌تر می شود. حضور سعید جلیلی و 100 ایرادش به برجام و توافق هسته ای نکته ای بود که واکنش های زیادی را با خود به همراه داشت، اما این تنها مسئله این کمیسیون نیست. عدم پخش کامل جلسات، ایرادات وارد شده به نحوه اداره جلسات، عدم وقت دهی به نمایندگان و مسائلی از این دست موضوعاتی است که بهروز نعمتی، سخنگوی پیشین هیات رییسه مجلس و نماینده مردم اسد آباد در مجلس  آن را مطرح می کند.

در قسمت هایی که از جلسات کمیسیون برجام که از صدا و سیما پخش شد هم شاهد این موضوع بودیم که نعمتی در جلسات به روند اجرای کار در کمیسیون برجام انتقاداتی را داشت و در آخرین جلسه حضور جلیلی در این کمیسیون این انتقادات به بیشترین حد خود رسید. نعمتی معتقد است که روند بررسی توافق هسته ای در کمیسیون برجام جناحی شده است و این را یک اشباه استراتژیک می داند.

وی همچنین درباره حضور سعید جلیلی در کمیسیون برجام و عملکرد تیم مذاکره کننده سابق تصریح کرد: همانطور که در جلسات کمیسیون دیدید من سئوالاتی درباره حضور ایشان در جلسات داشتم. به نظر من موضوع مذاکرات هسته ای موضوعی مهم، فراجناحی و فراقوه ای است و متعلق به کل نظام است. این که کسی بیاید از این نمد برای خودش کلاهی ببافد را برنمی تابیم و کسی به آن شخص اجازه چنین کاری نخواهد داد.

 وی افزود: 6 سال از 12 سال مذاکرات هسته ای را آقای جلیلی و تیمش انجام داده اند. به اعتقاد من در همان دوره آقای جلیلی در خیلی از مقاطع مانند آلماتی می توانستیم به نتیجه برسیم که دلایل نشدنش را باید پاسخگو باشند و این یک سئوال جدی است.

نعمتی تاکید کرد: آقای جلیلی - خیر،  6 بار هم در این 6 سال برای ارائه گزارش به مجلس نیامدند تا مردم در جریان کار قرار بگیرند. نقد امری پسندیده است، اما نقد اول به خود آقای جلیلی وارد است که ایشان هم اکنون عضو شورای عالی امنیت ملی هستند. مسائلی که امروز مطرح می کنند را باید قبلا مطرح می کردند تا اگر ایرادی در کار است برای آن ها تدبیری اندیشیده شود. در این رابطه آقای جلیلی چه پاسخی دارند که به ملت و تیم مذاکره کننده بدهند؟

وی همچنین درباره کمیسیون برجام اظهار کرد: من فکر می کنم بحث ها، خیلی رنگ و وبوی جناحی پیدا کرده است و این موضوع بسیار بد است و نباید اینگونه باشد. مذاکرات صورت گرفته ملی و تصمیمی ملی است. تنها تیم مذاکره کننده متولی این امر نبوده و نیست. دولت، مجلس، سران نظام و سایر نهادها نیز در مقابل آن مسئولند. این که با توافق هسته ای به شکل جناحی برخورد شود یک اشتباه استراتژیک است.

وی همچنین عملکرد زاکانی در کمیسیون برجام را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ما تذکرات متعددی را به آقای دکتر زاکانی داده ایم.در ماده 72 آیین نامه مجلس اعلام شده است که به غیر از رییس مجلس، همه نمایندگان می توانند در کمیسیون های مشترک حضور پیدا کنند و اظهار نظر کنند، اما حق رای ندارند. متاسفانه دوستان، قسمتی که در این نامه گفته می شود نمایندگان می توانند در جسات حضور پیدا کنند را می بینند، اما قسمتی که گفته می شود حق اظهار نظر هم دارند را نمی بینند و من تا الان بیش از 5 بار این تذکر را به آقای زاکانی دادم که شما دارید بحث "نماینده تر" را مطرح می کنید و از ابتدای شروع کار مجلس هم اعلام کردیم که کسی بر دیگری برتری ندارد و نباید بعضی ها نماینده تر باشند.

نعمتی همچنین در پاسخ به سئوال درباره چشمکی که وی در کمیسیون برجام به عراقچی زد و در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای پیدا کرد، گفت: من از نظر شخصیتی، آدمی شوخ طبع هستم و با خیلی از دوستانم مزاح دارم، اما پشت چشکمی که به آقای عراقچی در جلسه اخیر زدم واقعا هیچ نیتی نبود. اینکه چشمکی بخواهد با هدف زده شود بینی و بین الله واقعا اینگونه نبوده است. من برای خیلی از نمایندگان هم چشمک می زنم. آدم برای دوستش چشمک می زند برای دشمنش که چشمک نمی زند.اگر هم موضوعی که دوستان می گویند باشد یعنی همه مشکلات این کمیسیون به چشمک من است(خنده). ممکن است دوستان برای غریبه چشمک بزنند من برای دوستم چشمک زدم.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهيم IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    8 13
    با سلام جناب اقاي نعمتي شما به جاي اين حرف ها سري به حوزه انتخابي خودت بزن كه طي اين دو سال به روستاهاي منطقه محروم نرفتيد؟؟؟؟ كه اين روستاها بودند كه شما را به اين پست رساندند و همين روستاها اب خوردن هم الان ندارند؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    10 1
    مملکت دست اینها بوده د دیگه .به این روز افتاده .
  • محمدرستمی IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    6 12
    نخیر حضرت آقا آ« درآن چشمک خیلی معانی مستتر است .مردم عزیز وفهیم ما بدون چشمک زدن هم میدانند شما چه میگویید وچه عمل میکنید سوگند هم هم میخوره
  • محسن A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    16 13
    دم آقای نعمتی گرم باهمون چشمک پایداری چی هارو ریخت بهم