تقوی مطرح کرد: رایزنی با بزرگان برای نظارت بر فعالیت‌ انتخاباتی اصولگرایان

تسنیم نوشت: قائم مقام جامعه روحانیت مبارز از دیدار و رایزنی احزاب و شخصیت‌های اصولگرا با آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی برای نظارت و رهبری فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ادامه روند وحدت در میان جریان‌های اصول‌گرا، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های ارزشمند روحانیت در طول تاریخ بویژه در دوران انقلاب اسلامی و سال‌های پس از پیروزی انقلاب، تلاش در جهت وحدت نیروهای انقلابی و رهروان راه ولایت و امامت بوده است.

وی ادامه داد: تلاش برای وحدت نیروها استراتژیکی است نه تاکتیکی و به همین دلیل فعالیت‌های وحدت بخش روحانتی مقطعی و فصلی نبوده و نخواهد بود. منتهی در برخی از شرایط، به تناسب نیازهای موجود، فعالیت‌های وحدت‌بخش اوج بیشتری می‌گیرند و ظهور و جلوه آنها افزونتر می‌شود.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز افزود: برای نمونه زمان جنگ بخش قابل توجهی از تلاش نیروهای تبلیغی و رسانه‌ای صرف انسجام و وحدت جامعه می‌شد تا از این طریق راه نفوذ دشمن را به درون ذهن‌ها مسدود کند.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به نقش روحانیت در جلوگیری از فتنه، تصریح کرد: در دوران تأسف‌بار فتنه و فتنه‌انگیزی شرایط جامعه اقتضاء می‌کرد تا نیروهای انقلابی با وحدت و یکپارچگی طرح‌های شیطانی دشمنان و عوامل داخلی آنها را خنثی کنند و این وحدت را در حماسه «نهم دی» به نمایش گذاشتند.

وی گفت: یکی از زمان‌هایی که موضوع وحدت نیروهای ولایی، انقلابی و ارزشی بر سر زبان‌ها می‌افتد و تلاش‌ها گسترده‌تر می‌شود، زمان انتخابات است. این وضعیت در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و مجلس خبرگان رهبری شاهد بودیم.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این روزها هرچه به زمان انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم فضای کشور سیاسی‌تر، پرشورتر و انتخاباتی‌تر می‌شود، یادآور شد: دستگاه‌های مختلف نظام، رسانه‌ها، مبلغان و به ویژه روحانیت هرکدام رسالتی دارند که باید نسبت به چنین جریان ملی و انقلابی آن را به انجام برسانند. روحانیت به معنای اعم و جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک سیاست کلی و همیشگی از وحدت نیروهای مؤمن، انقلابی، ارزشی و ولایی حمایت کرده است و همگان را از تفرقه و پراکندگی برحذر داشته‌اند. روحانیت رمز پیروزی انقلاب را وحدت و تداوم و حفظ انقلاب را نیز وحدت در سطح ملی و به ویژه در سطح نیروهای ارزشی و انقلابی می‌داند و امروز نیز از این سیاست پیروی می‌کند.

حجت‌الاسلام تقوی درباره محوریت قرار گرفتن شورای فقها در جریان اصول‌گرایی، اظهار داشت: از خواسته‌های عمومی نیروهای اصول‌گرا و ولایی همیشه این موضوع بوده که روحانیون در این جریان تأثیرگذار باشند و امروز هم براین خواسته اصرار دارند که به نوعی فعالیت‌های خود را زیر نظر روحانیت انقلابی و چهره‌های شاخص و مورد اعتماد رهبری نظام دنبال کنند.

وی تصریح کرد: در طول دوران انقلاب اسلامی چنین پیوندی وجود داشته است و امروز نیز یکی از خواسته‌های اکثر نیروهای ارزشی و اصول‌گرایان این است که فعالیت‌های انتخاباتی آنان را روحانیت انقلابی نظارت و رهبری کنند؛ به همین منظور چهره‌ها و احزاب اصول‌گرا با شخصیت‌های روحانی و روسای جامعتین مانند آیت‌الله یزدی، آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله مصباح یزدی دیدارها و رایزنی‌هایی داشته‌اند و از این بزرگواران درخواست رهنمود کردند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: آیات عظام یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی نیز به تناسب نیازهای زمان و شرایط اجتماعی و سیاسی روزانه مطالب لازم را به چهره‌ها و احزاب اصول‌گرا گفته‌اند.

حجت‌الاسلام تقوی در پایان خاطرنشان کرد: روحانیت معظم و آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی خواستار وحدت و انسجام نیروهای ولایی و ارزشی هستند و آنان را از تفرقه و تشتت برحذر می‌دارند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =