نامه زاکانی به صالحی/ رایزنی رای حضور رؤسای قوای مجریه و قضائیه در کمیسیون ویژه

مهر نوشت: رئیس کمیسیون ویژه برجام در نامه ای به رئیس سازمان انرژی اتمی خواستار ارائه اسناد ۲ توافق محرمانه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به این کمیسیون شد.

علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در نامه ای به علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی خواستار ارائه اسناد ۲ توافق محرمانه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، که پس از دست یابی به توافق نهایی هسته ای در وین بین صالحی و یوکیو آمانو به امضا رسید، به کمیسیون ویژه برجام شد.

پیش از این نیز زاکانی در نامه ای به وزیر امور خارجه کشورمان به صورت رسمی خواستار حضور یوکیو آمانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان سفر قریب الوقوعش به تهران، در کمیسیون ویژه برجام برای پاسخگویی درخصوص برخی مسائل مربوط به توافق ایران و آژانس شده بود.

همچنین به گزارش تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از رایزنی این کمیسیون برای حضور رؤسای قوای مجریه و قضائیه در این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون ویژه بررسی برجام برای حضور حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور و آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس دستگاه قضا، برای بررسی جمع‌بندی مذاکرات وین در این کمیسیون آمادگی کامل دارد.

وی به اظهار تمایل رئیس مجلس برای حضور در یکی از جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام اشاره کرد و افزود: آقای لاریجانی برای حضور در یکی از جلسات این کمیسیون ابراز تمایل کرده که بر این اساس برنامه‌ریزی‌های برای حضور وی در کمیسیون در حال انجام است، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین، تأکید کرد: گزارش این کمیسیون پیرامون ابعاد مختلف برجام پس از استماع نظرات کارشناسان حقوقی تهیه و به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم می‌شود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =