محسن طاهری گفت: از اول انقلاب چپ و راست، تند و کند، سیاست آرام و گام به گام همه در کنار هم بوده اند. همه خدمت می‌کنند. به اعتقاد من نمی‌شود گفت آقای X برای اسلام سیلی خورده، آقای Y رفته خانه‌اش خوابیده، امروز سر بلند کرده. نه اینطور نیست. همه در یک راستا زحمات‌شان قابل تقدیر است.

محسن طاهری رئیس خانه مداحان در گفت و گو با خبرآنلاین در باره خط کشی های مذهبی بر مبنای گرایشات سیاسی و اینکه اینطور جا افتاده که چههره های مذهبی اصولگرا هستند گفت: اینطور نیست. الان پسر شهید تندگویان را داریم، که در آن جناح (اصلاح طلب) است. و خیلی از آقایان دیگر از آن جناح که خدمت می‌کنند. اصلا به اعتقاد من این خط کش گذاشتن کار مااست که می‌خواهیم جریان سیاسی، خود به خود ایجاد کنیم. این اشتباه است. اگر این کار قرار بود در این مملکت شود، مقام معظم رهبری قبل از همه دست به این کار می‌زد و کار وسیعی هم شروع می‌کرد که شما اصولگرایان این کار را کنید و این کار را نکنید. اصلاح طلبان این کار را کنید و آن کار را نکنید.

وی با بیان اینکه همه می‌گویند زیر چتر اسلام و جمهوری اسلامی هستیم و خدمت می‌کنیم اظهار داشت: اگر بین یکدیگر خط کش بگذاریم به اعتقاد من کار نپخته‌ای است. این، در واقع نان‌دانی یک عده است. عده‌ای سودشان در این است که بخواهند دیگران را از هم جدا کنند.

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا در خانه مداحان مداح اصلاح طلب هم حضور دارد یا خیر گفت: ما بررسی عقاید نمی‌کنیم که چه کسی چه‌کاره است. دو هزار عضو در خود خانه مداحان داریم. تک تک آنها را بررسی نکردیم و بپرسیم که خط سیاسی شما چیست و چه نیست. 

وی ادامه داد: از اول نظام همه این آقایان اصلاح طلب و اصولگرا را کنار هم در همه جلسات دیدم. یعنی در ختم و عید و عزا و عروسی. شانه به شانه مرحوم آقای مهدوی کنی، آقای کروبی را دیدم. شانه به شانه مرحوم آقای رجایی، آقای موسوی را دیدم. همه جا با هم بودند، با هم کارهاشان را پیش بردند. به اعتقاد من یک بازی سیاسی در این کشور راه افتاد و هنوز هم تمام نخواهد شد.، الی الابد هم نخواهد شد. یعنی هر چه هم مقام معظم رهبری و دیگران توصیه کنند متاسفانه یک عده، پنبه‌ها را از گوش‌شان درنمی‌آورند. چون نفع‌شان در این است. عده‌ای واقعا دنبال تفرقه و ایجاد دوییت‌ها بودند و هستند. متاسفانه در این مملکت اتفاقاتی افتاده که جمعش هم نمی‌شود کرد. چون همانطور که گفتم یک عده نان‌شان در همین مشی اختلاف انداز و حکومت کن است. وگرنه همانطور که گفتم همه این آقایان را سر یک سفره دیده‌ام. برای همه آنها هم خوانده‌ام. 

طاهری اظهار داشت: من هم برای آقای محتشمی خوانده‌ام، هم برای آقای کروبی و هم برای آقای موسوی خواندم. اصلا من زمان نخست وزیری آقای موسوی با ایشان کار کردم. الان هم با این آقایان رفاقت داریم. ماه رمضان پیش آقای روحانی بودم. دیروز با دفتر ایشان صحبت کردم. روز شهادت جوادالائمه برای مقام معظم رهبری برنامه داریم. منزل خودشان و روضه شخصی ایشان دعوت داریم و می‌خوانیم.

رئیس خانه مداحان با بیان اینکه مجلس ختم مادر احمدی نژاد را هم من خواندم گفت: حضرت عباسی هنوز پول هم نداده اند. شب زنگ زدند و گفتند از شما تشکر می‌کنیم. (خنده)

مشروح کامل این مصاحبه را اینجا بخوانید.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458819

برچسب‌ها