محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات می‌گوید اصولگرایان به دلیل حمایت از احمدی نژاد برای یک‌بار هم که شده باید از مردم عذر خواهی کنند.

او همچنین دولت‌های نهم و دهم را «دولت تبر» می‌نامد و اظهار می‌کند که در این دوره‌ها «تبر» به ریشه عقلانیت و اعتماد مردم به دولت و نظام و اخلاق و راستگویی و مدیران لایق و دلسوز نظام زده شده است.

اهم اظهارات وي را به نقل از ايسنا بخوانيد:

** با سابقه انتخابی که مردم در سال 92 داشتند، فکر می کنم که چیزی حدود 180 تا 200 نفر نمایندگان طرفدار عقلانیت و با تفکّر اصلاح طلبی وارد مجلس می شوند و بقیه کرسی های نمایندگی نیز متعلق به سایر گروه ها خواهد بود.

**شورای نگهبان با وقوف کامل به اهمیت انتخابات راه قانون و حق الناس بودن رای مردم را دنبال خواهد کرد و گروه ها و احزاب رقیب هم نباید بخواهند با اعمال فشار شورای نگهبان را از مسیر قانونی خود خارج کنند. در این راستا صحبت هایی را انجام داده ایم و خوشبختانه با پیشرفت های خوبی مواجه بوده ایم. شورای نگهبان هم میداند که اگر بتواند به نحوی عمل کند که نقش تاریخی خود را در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفا نماید، «برد» دیگری برای نظام به ارمغان خواهد آورد. شورای نگهبان نهاد قانونی اثرگذاری در روند انتخابات هست و لذا این رایزنی ها ضروری به نظر می رسد.

**دولت تلاش قابل تقدیری در جهت احقاق وعده‌هایی که داده به عمل آورده است. رئیس‌جمهور و اعضای کابینه نشان داده‌اند که به وعده­های خود پایبند هستند و در جهت تحقق این وعده‌ها تلاش بسیاری می‌کند.

**با مذاکراتی که انجام شد، پس از دو سال مذاکره با دنیا، حقانیت، مقاومت و پایبندی مردم ایران به اصول و فکر و استقلال‌شان به دنیا ثابت شد و امروز دنیا مانند سال‌های قبل از 8 سال دولت نهم و دهم با احترام با مردم ایران برخورد می‌کند.

**ظریف زحمات بسیاری کشید اما باید گفت که ظریف‌های بسیاری در کشور حضور دارند. در 8 سال دولت قبل، عده‌ای تبر برداشتند و با آن به ریشه‌ی مدیران با سابقه و دلسوز و اساس مدیریت ضربه زدند.

** دولت های مختلف هرکدام نمادهایی دارند از جمله "کلید آقای روحانی". دو دوره دولت‌های 9 و 10 دوره "دولت تبر" بود؛ چراکه در این دوره‌ها تبر به ریشه عقلانیت و اعتماد مردم به دولت و نظام و اخلاق و راستگویی و ریشه مدیران لایق و دلسوز نظام زده شد.

** در آن 8 سال ظریف ها کاملا پس زده و خانه نشین شدند و آقای روحانی تنها یکی از آن ظریف­ها را انتخاب کرد و در مقامی قرار داد که یک مشکل خسارت بار چندین ساله را با ظرافت حل کرد. خانه نشین کردن ظریف‌ها در آن هشت سال ضربۀ مهلکی بر نظام و مردم بود که غیرقابل جبران است.

** بعضا دیده می‌شود که برخی تحت عناوین مختلفی هیچ مرزی را رعایت نمی‌کنند و حتی از بیانات رهبری نیز پا را فراتر می‌گذارند، در حالی که مقام معظم رهبری بارها ازاقدامات تیم مذاکره کننده تقدیر می‌کنند و آن‌ها را معتقد و معتمد می نامند، این افراد جاهلانه یا مغرضانه آن‌ها را متهم به خیانت می‌کنند. این‌ها باید بدانند حدود باید رعایت شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    6 46
    اصلاح طلبان به دلیل حمایت از فتنه گران از مردم عذرخواهی کنن همون فتنه گر هایی که به امریکا میگفتن چه چیز هایی رو تحریم کنه تا ایران تحت فشار قرار بگیره
  • علی A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    8 38
    نه اینکه اصلاح طلبان دائم از ملت در حال عذر خواهی هستند مانده اصولگرا ها شماها جنگ قدرت دارید نه خدمت بقول معروف دیگ به دیگ میگه روت سیاه
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    30 4
    احسنت