تعداد قربانیان سیل شب گذشته در ایران؛ ۱۰ نفر/ ۶ نفر فقط در پاکدشت ورامین کشته شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از کشته شدن ۱۰ نفر از هموطنان گرفتار در سیل شب گذشته در سراسر کشورخبر داد. این درحالی است که به گفته معاون سیاسی فرماندار شهرستان پاکدشت، ۶ نفر در سیل شب گذشته این منطقه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ناصر چرخ ساز گفت: به سبب بارش شدید و ناگهانی باران در جمعه شب ۱۰ نفر جان خود را دست داده اند که بیشتر آنان در حاشیه رودخانه ها بودند که گرفتار سیلاب شدند.

وی با تاکید بر تداوم عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده کشور، افزود: سازمان هواشناسی این بارندگی را هشدار داده بود و مردم باید بیشتر توجه می کردند.

چرخساز، وضعیت آسیب دیدگان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برخی افراد در مسیر مانده، اسکان اضطراری داده شدند.

آخرین جزئیات امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان ۱۱ استان

وی در تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به سیل زدگان، گفت: استان های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اصفهان، چهار‌محال و بختیاری، زنجان، سمنان، گلستان، هرمزگان، مازندران، البرز، و تهران تحت تأثیر بارش های چند روز اخیر دچار آب گرفتگی و سیل شده بودند که تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفتند.

چرخساز افزود: ۲۹ شهرستان متأثر از این حادثه بودند که ۴۱ شهرو روستا دچار آسیب شدند و ۹۷ تیم عملیانی متشکل از ۳۵۸ نفر نیروی عملیاتی به امداد رسانی در این مناط مشغول بوده اند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ۱۵۰۰ نفر تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفته و ۴۴ تن از حادثه دیدگان نجات یافتن و۲ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی در ادامه افزود: ۲۲۵ نفر از این هموطنان اسکان داده شدند و تخلیه آب از ۲۱۰ واحد مسکونی توسط امدادگران هلال احمر نیز صورت گرفت. همچنین تا کنون ۲۲۷ تخته پتو، ۴۷ تخته موکت، ۱۵۰ قوطی کنسروجات و سایر اقلام زیستی، بهداشتی و غذا در بین این عزیزان توزیع گردیده است.

اعزام ۱۶ تیم جست و جو و نجات به مناطق سیل زده استان تهران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از اعزام ۱۶ تیم جست و جو و نجات از شعب مختلف این جمعیت به مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی در شرق استان تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران، در پی بارندگی شدید در مناطق شریف آباد، چهل قز، قیامدشت و توچال واقع در شرق استان تهران و همچنین بارندگی در مناطق خاوران و امامزاده داوود، که موجب وقوع آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی شد، غلامرضا گنج آبادی از اعزام نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب ۱۶تیم جستجو و نجات به مناطق حادثه دیده از آبگرفتگی و سیلاب در این استان از اولین ساعات وقوع حادثه در این مناطق خبر داد.

بنا به اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ، از نخستین ساعات وقوع سیل و آبگرفتگی در شامگاه روز جمعه ۲۷ شهریورماه ، ۸ تیم امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت، ۲ تیم امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین، یک تیم امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان پیشوا همراه با یک تیم سگ‌های جست و جو و نجات( آنست) از همین شهرستان به همراه تجهیزاتی چون موتور پمپ جهت جست و جوی مفقودان به مناطق آسیب دیده از سیل در شرق استان تهران اعزام شدند.

گنج آبادی که به همراه معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران از نخستین ساعات وقوع حادثه در حال بازدید از مناطق آسیب دیده و نظارت بر انجام عملیات امدادی بود، افزود: همچنین ۲ تیم جست و جو ونجات از جمعیت هلال احمر شهر ری به منطقه سیل زده قیامدشت اعزام شده اند.

یادآور می شود، علاوه بر امداد رسانی در مناطق متاثر از سیل در شرق استان تهران، ۲ تیم امدادی از جمعیت هلال احمر شهر تهران در منطقه امامزاده داوود و یک تیم امدادی از همین جمعیت در جنوب شرق استان تهران(منطقه خاوران) مشغول انجام عملیات امدادرسانی در مناطق دچار آبگرفتگی بوده اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    20 2
    وقتی در ختها را در تمام ایران می بریم خانه وویلا می سازیم باید منتظر بدتر از آین باشیم
  • سیدغریب A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    8 0
    و این در حالی است که در شیلی زلزله ای به قدزت بالای هشت ریشتر حادث شد و تعداد تلافات اش شاید کمتر از بارندگی چند ساعته در تهران و اطراف بود .........وقش است کمی فکر کنیم فقط مسول عوض نکنیم اگر این زلزله در تهران و..................یاد تان نرود مرکز یت تهران و.....