ایرنا نوشت: روزنامه های آمریکایی روز جمعه نوشتند رییس جمهوری این کشور 18 اکتبر (26 مهر) دستورالعمل لغو تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران را صادر خواهد کرد.

به نوشته روزنامه های وال استریت ژورنال و واشنگتن پست، بخش نامه آمریکا در روزی که در توافق از آن با نام «روز اجرا» یاد شده است، اجرایی خواهد شد.
اتحادیه اروپایی نیز باید اقدام مشابهی را برای لغو تحریم های ایران انجام دهد.
«روز اجرا» زمانی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در بیانیه ای رسمی اعلام می کند که ایران به همه تعهدات خود در چارچوب توافق وین پایبند بوده است.
زمان صدور دستورالعمل لغو تحریم ها در آمریکا پس از آن منتشر شد که مخالفان در کنگره نتوانستند توافق وین را رد کنند.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیروز (پنجشنبه) «استیون مال» سفیر پیشین واشنگتن در لهستان را به عنوان هماهنگ کننده اجرایی برجام منصوب کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام MY ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    22 1
    روحانی ظریف صالحی مچکریم
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    7 0
    شریعتمداری : ما در نظاممان بر اسلام ناب تکیه داریم؛ اسلامی که ظلم‌ستیز است و در برابر پرخوری مرفهان بی‌درد و کلان‌سرمایه‌داران عیاش نمی‌تواند تحمل کند و اگر این‌گونه نباشد اصلا اسلام نیست. جناب شریعتمداری دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس ع پس با این گفته های شما تکلیف ما با اینهمه اختلاس چیست ؟ چون کامنت مناظره صادق خرازی با شریعتمداری رو بستید مجبوریم جای دیگر نظر بدهیم .
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    2 1
    عزیزان من خوشحال نباشید چون بر خلاف آمریکا برجام در ایران از طرف دلواپسان رد خواهد شد و این توافق به شکست می انجامد چون دلواپسان با توافق مخالفند و اگر توافق را قبول کنند در انتخابات اسفند حرفی برای گفتن نخواهند داشت . پس این خط اینهم نشون .
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      فکر نکنم توافق در مجلس توسط دلواپسان رد بشه چون مراکز تصمیم گیر توصیه های خودشونو به دلواپسان کرده اندمخالفان برجام سه دسته بیشتر نیستند 1اصولگریان معتدل ،سعی میکنند با موافقت با برجام و همراهی تیم ظریف وجهه ی اعتدالی شونو نزد اصلاح طلبان حفظ کنند،مثال : علی لاریجانی،ابوترابی و ... 2اصولگرایانی که تندرو هستند اما در ایام منتهی به انتخابات ادای معتدل بودن رو در میارند و حفظ کرسی خودشونو رو تو این روزگار بی محلی ملت به اصولگرایان برد میدونند،مثال : محمدرضا باهنر و زاکانی و ... 3دلواپسان و مریدان جناب مصباح که هنوز هم توهم پایگاه اجتماعی داشتن خود رو دارند و فکر میکنند به نتیجه رسیدن برجام چندین سال اونها رو از کرسی های مهم دور میکنه و فقط توصیه های ارکان بالاتر میتونه نظرشونو عوض کنه