واحدمرکزی خبر نوشت: یک شهروند انگلیسی، نخست وزیر و وزیر امورخارجه سابق قطر را به شکنجه و ربودن خود و تلاش برای تصرف اموالش متهم کرد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه العالم اعلام کرد: روزنامه انگلیسی «دیلی میل» به نقل از «فواز العطیه» نوشت که وی از «حمد بن جاسم» به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرده است.

بر اساس این گزارش، فواز العطیه گفته است به این دلیل که حاضر نشده است املاک خود را به قیمتی بسیار کمتر از قیمت آن در بازار در آن زمان به حمد بن جاسم بفروشد، بن جاسم 20 هزار مترمربع از املاک او را در دوحه پایتخت قطر تصرف کرده است.
به نوشته این روزنامه، این پرونده دربردارنده اتهاماتی علیه نخست وزیر سابق قطر مبنی بر صدور دستور ربودن العطیه در زمان اقامتش در دبی و بازگرداندن اجباری وی به قطر است اما این تلاش با شکست مواجه شد. العطیه سپس از دبی در سال 2009 به عربستان نقل مکان کرد.
حمد بن جاسم، در واکنش به این اتهامات گفته است که وی مسئول ربوده شدن العطیه نیست و عربستان العطیه را طبق قوانین مورد توافق میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به قطر تحویل داده است.
العطیه گفته است که وی درسلول انفرادی و شرایط نزدیک به شکنجه قرار داده شده و از دیدن نور خورشید برای مدت زمان طولانی محروم گردیده است.
العطیه 47 ساله متولد انگلیس است و اکنون در یکی از مناطق لندن زندگی می کند و قبلاً سخنگوی دولت قطر بود.
وکلای بن جاسم گفته اند که دولت قطر در راستای عمل به قوانین، زمین مورد بحث را تحت تصرف خود درآورده است و مانند سایر زمین های مشابه، در ازای آن به صاحبان زمین غرامت داده و شیخ بن جاسم در این قضیه نقشی نداشته است.
شرکت وکالت «کارتر راک» اظهارات العطیه درباره شکنجه را تکذیب کرده و نادرست خوانده و گفته است که با وی، بر اساس قوانین قطر و قوانین بین المللی تعامل شده است.
این پایگاه اینترنتی خاطر نشان کرد: حمد بن جاسم، از قدرتمندترین مردان قطر تا زمان برکناری اش از نخست وزیری در سال 2013 بود. وی به مدت چند سال به عنوان نخست وزیر قطر فعالیت کرد و مدتی هم در سمت رئیس صندوق سرمایه گذاری قطر بود که اموال زیادی در انگلیس دارد که از جمله آنها مراکز تجاری هارودز است و در شرکت سیزبری و همچنین برج شارد که بلندترین برج انگلیس به شمار می رود، دارای سهام است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =