با اعضای متوفی مجلس خبرگان رهبری آشنا شوید

ایلنا نوشت: پانزده نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم جان به جان آفرین تسلیم کرده‌اند.

 در گذشت آیت‌الله خزعلی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در نود سالگی بار دیگر توجه افکار عمومی را به سن بالای اعضای مجلس خبرگان جلب کرده است. آمار وفات 15 نفر از نزدیک به 86 عضو مجلس خبرگان آمار قابل توجهی است که حتی می‌تواند توازن اولیه این مجلس را تحت تاثیر قرار دهد.

هشتم مرداد 1386 بود که علی‌اکبر مشکینی در هشتاد و شش سالگی دار فانی را وداع گفت. وی از ابتدای مجلس خبرگان ریاست آن را بر عهده داشت. در انتخابات میان‌دوره‌ای همان سال مهدوی کنی نامزد ورود به خبرگان رهبری شد و مدتی هم ریاست این مجلس را بر عهده گرفت تا اینکه در خرداد سال گذشته به کما رفت و پس از طی یک دوره کوتاه بیماری در مهر 93 و در 83 سالگی جان باخت.

محمدرضا فاکر در 64 سالگی، محمدحسن مرعشی شوشتری در 71 سالگی، محمد شیخ الاسلامی در 73 سالگی، مرتضی بنی فضل در 74 سالگی، سید حسن طاهری خرم‌آبادی در 75 سالگی، سید اکبر قره‌باغی در 76 سالگی، سید صابر جباری در 77 سالگی، حبیب‌الله طاهری گرگانی در 79 سالگی، محمدحسین زرندی در 82 سالگی، محمد محمدی گیلانی در 86 سالگی، سید کرامت‌الله ملک‌حسینی در 88 سالگی، مختار امینیان در 89 سالگی و حسام الدین مجتهدی در نود سالگی نیز عمرشان اجازه نداد تا پایان عمر دوره چهارم خبرگان را ببینند.

24 نفر از اعضای فعلی مجلس خبرگان بالای 80 سال سن دارند و تقریبا همین تعداد نیز سن بالای 70 سال دارند که اگر در مجلس خبرگان دوره پنجم حضور داشته باشند در پایان آن دوره به سن هشتاد سال خواهند رسید.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =