واحدمرکزی خبر نوشت: نامزد پیشنهاد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از بی توجهی سیاستمداران این کشور به تهدید هسته ای کره شمالی انتقاد کرد.

پایگاه اینترنتی هیل گزارش داد: دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه ضمن آنکه رهبر کره شمالی را یک «دیوانه زنجیری» خواند، گفت که آمریکا باید توجه بیشتری به برنامه هسته ای کره شمالی داشته باشد.
وی توافق هسته ای ایران را یکی از بدترین توافقهایی توصیف کرد که تاکنون دیده است، اما گفت: هیچکس حرفی از کره شمالی نمی زند که این دیوانه زنجیری ( کیم یونگ اون رهبر کره شمالی)‌ در آنجا در مسند است و واقعا تسلیحات هسته ای دارد.
پیونگ یانگ این هفته اعلام کرد راکتور مجتمع هسته ای اصلی اش را مجددا راه اندازی کرده است و می تواند در «هر زمان» از تسلیحات هسته ای بر ضد آمریکا و دیگران استفاده کند. اعلام این خبر از طرف این دولت کمونیست منزوی اندکی پس از آن صورت گرفت که این کشور گفت طرح هایی برای پرتاب یک فروند راکت دوربرد در دست اجرا دارد.
طی مناظره،‌ چند تن از نامزدها از اوباما به علت توافق هسته ای با ایران انتقاد کردند. ترامپ از توافق ایران انتقاد کرد ، اما در مورد بی توجهی به کره شمالی که دولتی با تسلیحات هسته ای اعلام شده است، شکایت داشت.
وی گفت: «هم اکنون کسی در کره شمالی است که تسلیحات هسته ای دارد و تقریبا هر هفته می گوید که آماده استفاده از آنها است و ما حتی اسمی از آن نمی بریم.»

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    15 12
    یکی باید جلوی این دونالد ترامپ دیوانه را هم بگیرد
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    12 10
    کپی خودته. یه بار خودت رو تو آینه نگاه کن تا اون رو ببینی.
  • بدیع الزمان A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    4 33
    دیوانه زنجیزی خودتی رهبر کره شمالی مردی آزاده که جلوی امرپیالیست خم نمیشه و آزاد زندگی میکنه و مردمشم آزادی و استقلال دارن
    • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      9 2
      خدا شمارو شفا بده كه يه ديكتاتور رو مردي آزاد ميدوني.
  • ناشناس A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    4 13
    چه کار دیگری برای تهدید کره شمالی مانده است که نکرده اید از برگزاری مانورهای سالانه در نزدیکی سواحل آن با مشارکت کره جنوبی و ژاپن گرفته تا تحریمهای سنگین و انزوای دیپلماتیک در جهان. فقط مانده است که حمله مستقیم نظامی به خاک این کشور انجام شود که در آنصورت پیش بینی اولیه از تلفاتی بالغ بر یک میلیون نفر از مردم سئول در روز اول جنگ خواهد بود بنابر این تنها مردم کره جنوبی مینوانند با نزدیکی هر چه بیشتر با همسایه شمالی خود و برداشتن گامهای غملی در راستای اتحاد دو کره به این کابوس پایان دهند
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    22 2
    مگه نیست اون وضع زندگی مردمشه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    26 3
    درباره کره شمالی راس گفته انصافا
  • دلاور A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    2 0
    دونالدو ک نمیدونم چیه.ولی این یکی رو راستی میگه