روحانی:عشایر و روستائیان نقش بی بدیلی درحراست از تمامیت سرزمینی و هویت ملی دارند

رئیس جمهوری تاکید کرد: عشایر و روستائیان نقش بی بدیلی در حراست از تمامیت سرزمینی و هویت ملی این مرز و بوم دارند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پیام مکتوب به کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا که توسط دبیر ستاد عالی هماهنگی بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرائت شد ، افزود : از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی و از حماسه دفاع مقدس تا حماسه سیاسی انتخابات روستائیان و عشایر اراده خود را بر مستبدان و تجاوزگران تحمیل کردند.

وی در ادامه این پیام تصریح کرد : زنان و مردان روستایی و عشایر حاملان اصلی فرهنگ ایمان ، همیاری و همزیستی با طبیعت و هریک از طوائف ایرانی گونه ای عطرآگین از بوستان طربناک سنت ها ، استعداد ها و خلاقیت های ایرانیان هستند.
رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه مساجد روستایی محور اصلی زندگی مومنانه و محل هم اندیشی در حل مشکلات است ، خاطرنشان کرد : سبک زندگی روستایی با تلاش برای معاش ، یاریگری در زندگی جمعی و بهره مندی اعتدالی از محیط زیست عجین شده است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی در انتهای این پیام برگزرای چهارمین کنگره ملی فرهنگ روستا و عشایر را فرصتی مناسب برای قدرشناسی از مادران ، معلمین ، روحانیون و سایر فعالان فرهنگی بیان و تصریح کرد : بیش از 10 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد بار سنگین استعدادیابی و حمایت و هدایت خلاقیت های هنری را برعهده دارند.
چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با حضور بیش از 700 نفر از فعالان و نخبگان روستا ها و عشایر کشور از 23 تا 26 شهریور ماه در مشهد برگزار شد.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =