ایرنانوشت: قائم مقام وزیر کشور گفت: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اسفندماه 94 در 9 کلان شهر و تعدادی از شهرها به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

حسینعلی امیری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع آیت الله ابوالقاسم خزعلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درمورد انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری افزود: بر اساس برنامه وزارت کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان در 9کلان شهر و چند شهر خاص دیگر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: اگر می خواستیم این انتخابات را در سراسر کشور به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم بالغ بر 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که به علت محدودیت منابع، تامین آن در شرایط فعلی ممکن نبود.
قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته ستاد انتخاب کشور که با حضور نماینده شورای نگهبان برگزار شد دستگاه اخذ رای الکترونیکی برای برگزاری انتخابات معرفی شد.
امیری یادآور شد: این دستگاه شامل سه بخش است، صندوق الکترونیکی، دستگاه نظارتی که در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد و دستگاه مربوط به مجری انتخابات که وزارت کشور است.
وی همچنین گفت: نماینده شورای نگهبان این دغدغه را داشت که آنها بتوانند نظارت صددرصدی بر تمام مراحل انتخابات داشته باشند، این دغدغه به حقی است و شورای نگهبان باید در تمام مراحل انتخابات از آغاز تا پایان نظارت کامل داشته باشد که حتما این دغدغه در تغییر سیستم انتخابات از دستی به تمام الکترونیکی مدنظر قرار می گیرد.
سخنگوی وزارت کشور همچنین به بخشنامه رییس قوه قضاییه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره کرد و اظهارداشت: در جلسه روز گذشته که با حضور نمایندگان هیات های اجرایی برگزار شد، راه های اجرایی کردن بخشنامه رییس قوه قضاییه درمورد برگزاری انتخابات بررسی شد.
امیری یادآور شد: در این جلسه مقرر شد در تمام ستادهای انتخابات شهرستان ها و استان ها، نمایندگان استاندار و فرماندار با ارتباط با نماینده قوه قضاییه برای اجرای این بخشنامه همکاری کنند.
وی اظهار امیدواری کرد انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری طبق زمانبندی تعیین شده با حضور پرشور مردم و به صورت تمام الکترونیکی که سرعت و دقت بیشتری نسبت به سیستم دستی دارد و اتقان و اعتماد بیشتری ایجاد می کند، برگزار شود.
به گزارش ایرنا، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    در مسئله وظایف شورای نگهبان همچنان بحث وجود دارد و به نتیجه نرسیده.چرا به این موضوع رسیدگی نمی کنند