آیا اسطوره فوتبال ایران حاضر می‌شود در سمینار بازاریابی یک ساعت در مورد برندینگ سخنرانی کند؟

تماشاگران امروز نوشت: پنجمین سمینار بازاریابی، فروش و مدیریت كسب وكار روزهای 16 و 17 مهرماه در دانشكده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود. نكته جالب این سمینار حضور علی دایی است. قرار است در این سمینار درباره فروش، بازاریابی، برندینگ و تبلیغات مباحثی تدریس شود و كارآفرین‌های موفق هم در این بخش سخنرانی ‌كنند. مسوولان برگزاری سمینار علی دایی را دعوت كرده‌اند تا درباره برندینگ برای شركت‌كنندگان صحبت كند. 

طبق ادعای برگزارکنندگان، این اولین سمینار مدیریتی است كه علی دایی حاضر شده در آن شركت كند. دایی از مدت‌ها قبل وارد كارهای اقتصادی شده. هم تولید‌كننده لباس‌های ورزشی بوده و هم واردكننده. فروشگاه‌های متعدد او و استقبال از برندهایی كه معرفی كرده، دایی را به چهره موفقی در بازار تبدیل كرده است. عده‌ای این موفقیت را به نبوغ او در كارهای تجاری ربط می‌دهند و می‌گویند دایی شم اقتصادی بالایی دارد؛ اما هستند كسانی هم كه معتقدند اگر دایی ستاره نبود، نمی‌توانست تا این حد پیش برود. این گروه می‌گویند دایی فقط از موقعیتی كه دارد، به خوبی استفاده می‌كند و به خاطر شهرتش موانعی را كه سر راه افراد دیگر هست، پشت‌سر می‌گذارد. دایی یكی از فوق ستاره‌های فوتبال ایران است اما در همه سال‌های گذشته بازیكنانی بوده‌اند كه در حد او و بیشتر از او محبوب بوده‌اند و شهرت داشته‌اند اما كمتر كسی از بین آنها در حد دایی در تجارت موفق بوده است. این بحث در اینستاگرام سمینار هم مطرح شد. بعضی موفقیت دایی در بیزنس را به معروفیت و محبوبیت ورزشی‌‌اش ربط دادند. جواب حامیان او هم این بود كه دایی قبل از اینكه معروف شود، به فكر كارهای اقتصادی بوده و همان دورانی كه برای بازی به آلمان رفته بود، صحبت‌های اولیه را برای گرفتن نمایندگی آدیداس انجام داده بود. این گروه نبوغ دایی را در كارهای اقتصادی تأیید می‌كنند. دلیل‌شان این است كه اگر محبوبیت و معروفیت تنها شرط بود حالا خداداد عزیزی باید یكی از بزرگترین سرمایه‌داران ایران می‌شد چرا كه بازی فوتبالش خیلی بهتر از دایی بوده است.
دایی قرار است درباره برندینگ صحبت كند، بحثی كه در آن تخصص دارد. او در مدتی كه فعالیت‌های اقتصادی می‌كند، هم در تولید برند صاحب‌نظر شده و هم در واردات برند. در روزهایی كه كمتر ورزش‌كار و ورزش‌دوستی به تولیدات داخلی اعتماد می‌كرد، دایی برند دایی را معرفی كرد و بازار فروش لباس‌های ورزشی و به‌خصوص فوتبالی را به دست گرفت. هرچند بعد از ورود برندهایی نظیر مجید رقابت سخت شد. او با برندهای خارجی هم ارتباط نزدیكی دارد. لوتو، ریبوك و آدیداس برندهایی هستند كه علی دایی با آنها در ارتباط است و چند نمایندگی از آنها دارد.
ورود به سمینار بازاریابی رایگان نیست و شركت‌كنندگان باید هزینه پرداخت كنند. بلیت‌ها همه یك قیمت نیستند. بلیت‌های نقره‌ای كه ارزان‌ترین است، 149 هزار و500 تومان قیمت دارند. بلیت‌های طلایی 390 هزار تومان، بلیت‌های یاقوتی 487 هزار و 500 تومان و بلیت‌های الماسی یك میلیون و 925 هزارتومان قیمت دارند. خدمات و گواهی‌نامه و صندلی شركت‌كنندگان بر اساس این بلیت‌ها مشخص می‌شود. هر روز 300 نفر در این سمینار شركت می‌كنند و پیش‌بینی می‌شود كه درآمد سمینار هم بالا باشد.
مشخص نیست كه دایی برای شركت در این سمینار پولی می‌گیرد یا نه، اما سابقه نشان داده كه او به خاطر پول در برنامه‌ای شركت نمی‌كند. بر خلاف تعدادی از ستاره‌ها او كمتر در برنامه‌های تبلیغاتی دیده شده و اگر هم در برنامه‌ای دیده شده، گفته‌اند به خاطر روابط دوستانه به مراسم آمده. دایی چند سال پیش به مراسم افتتاحیه‌ای در گرگان دعوت شده بود. می‌گویند در آن مراسم مبلغ پنجاه شصت میلیون تومان پول تبلیغات به او داده‌اند كه همان جا پول را به یكی از خیریه‌های شهر گرگان بخشید. حتی زمانی که بحث بیلبوردهای تبلیغاتی ستاره‌ها مطرح شد، از قول دایی گفتند او حاضر نیست نامش را برای هر برندی هزینه كند و فقط برای برندهای معتبر تبلیغ می‌كند.
به هرحال اگر ادعای برگزارکنندگان سمینار درست باشد، روز جمعه 17 مردادماه دایی درباره راه‌هایی كه برای موفق شدن طی كرده، صحبت می‌كند. شاید خیلی‌ها برای شنیدن صحبت‌های او به این سمینار بروند.
دایی تکذیب کرد
وقتی از مدیرفروش سمینار که یک خانم است، می‌پرسیم آیا مطمئن است که علی دایی قرار است سخنرانی کند، با تأکید جواب می‌دهد:« بله، این پنجمین دوره است که ما این سمینار را برگزار می‌کنیم. مطمئن باشید اعتبار خودمان و سمینارمان را با یک دروغ این جوری به خطر نمی‌اندازیم».به گفته این خانم، دایی بعدازظهر جمعه یک ساعت تا یک ساعت‌ونیم سخنرانی خواهد کرد. برای اطمینان از درستی ماجرا، با یکی از دوستان علی دایی تماس گرفتیم. قرار شد با خود دایی چک کند. چند ساعت بعد زنگ زد و گفت که دایی سخنرانی‌اش را تکذیب کرده. گفته برای او دعوت‌نامه فرستاده‌اند، اما نپذیرفته که در سمینار حاضر شود چه برسد به اینکه بخواهد سخنرانی کند.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =