شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد پیکر مطهر مجاهد صبور، مبارز نستوه و خستگی ناپذیر حضرت آیت الله خزعلی صبح فردا (پنجشنبه) از دانشگاه تهران تشییع می شود.

به گزارش خبرآنلاین، در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: پیکر مطهر حضرت آیت الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی « رضوان الله علیه ، فــردا صــبـح ( پــنـج شــــنبــه 26 شهریور ) از ســـاعت 10:00 صــبـح ، پس از اقــامه نـماز بر پیکر مطهر ایشان در دانشگاه تهران از درب اصلی دانشگاه به سمت میدان انقلاب تشییع و سپس کنار مضجع شریف و حرم منور ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا ( علیه السلام ) آرام می گیرد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و بیت مکرم ایشان در پایان این اطلاعیۀ ، ضمن اعلام تسلیت مجدد به تمامی ارادتمندان ایشان ؛ علو درجات این عالم عامل را از آستان احدیت مسألت کرده و از ملت وفادار و قدرشناس ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور پرشور، معنوی و گستردۀ خود، در مراسم های تشییع و بزرگداشت این عالم مجاهد، از عمری خدمات صادقانه و خالصانه و شخصیت بارز و برجسته و نام آشنای ایشان تجلیل و قدردانی کرده و برای شادی روح و علو درجات آن مرحوم دعا کنند.
مرحوم آیت الله خزعلی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضو سابق فقهای شورای نگهبان، عضو مجلس خبرگان رهبری در چهار دوره و رییس بنیاد بین المللی غدیر بود.
آن عالم مجاهد از نخستین امضاکنندگان بیانیه علما در اعلام مرجعیت حضرت امام خمینی (ره) پس از ارتحال آیت الله بروجردی بود و به دلیل مبارزات خود با رژیم ستمشاهی و همراهی با نهضت امام خمینی، سال های قبل از انقلاب را در تبعید و زندان های رژیم طاغوت گذراند.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =