سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه شب گذشته مهمان برنامه تیتر امشب شبکه خبر بود.

به گزارش خبرآنلاين، در اين برنامه سوالاتي پرسيده شد که شايد انتظارش نمي رفت. مثلا مجري برنامه پرسيد: برخي مي گويند سپاه کار اطلاعاتي موازي با نهادهاي اطلاعاتي دارد. اين صحت دارد؟ سردار سلامي هم در پاسخ گفت: تمامي دستگاه هاي نظامي در سراسر جهان، از سيستم هاي اطلاعاتي برخوردارند. براي اينکه بايد بدانند چطور با حملات برخورد کنند و بايد پيش از آن آماده باشند. سپاه دارای ماموریت های امنیتی و دفاعی گسترده بود و ما دارای شبکه های نیرومند اطلاعاتی در درون و بیرون هستیم.

مجري برنامه درباره توانمندي سايبري سپاه پرسيد و اينکه در چه حوزه هايي از آن استفاده مي شود؟ و پاسخ شنيد: سپاه پاسداران در حوزه دفاع سایبری بازدارندگی را در سطح بالا توسعه داده و در صورت هر گونه تجاوز پاسخ ویرانگری را برای دشمن در نظر گرفته ایم.

سوال ديگر اين برنامه درباه نقش سپاه در سياست داخلي بود که جانشین فرمانده کل سپاه به تاکيدات پياپي امام و رهبري در باره لزوم پرهيز سپاه از ورود به مسائل سياسي سخن گفت و تاکيد کرد: اگر هم ورودي انجام مي شود از بعد حراست از نظام است که مبادا تهديدي عليه نظام صورت بگيرد. وي با تاکيد بر اينکه سپاه یک حزب سیاسی نیست و از هیچ جریان سیاسی حمایت نمی کند، ادامه داد: سپاه ذیل هیچ جریان سیاسی عمل و مداخله نمی کند و هیچ جانبداری در فرآیند انتخابات نخواهد داشت. سپاه بصیرت سیاسی داشته و مسائل سیاسی را رصد می کند تا آنها تبدیل به تهدید نشوند اما در انتخابات به هیچ عنوان دخالت نمی کند.

سردار سلامي همچنين در پاسخ به اينکه آیا رسانه ای وابسته به سپاه هست، خاطر نشان کرد: برخی رسانه ها منعکس کننده بخشی از دیدگاه های سپاه هستند و رسانه های امروز یکی از ابزارهای دقیق عملیات روانی هستند و نیروهای انقلابی باید رسانه داشته باشند و ما با زبان و قلم و سلاح خود می جنگیم.

او در ابتداي اين برنامه به بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین اشاره کرد که روز گذشته با حضور روساي قواي مجريه و مقننه برگزار شد و گفت: رئیس جمهور از سپاه پاسداران درخواست کمک کرد.  او در بخشي از سخنانش گفت: نه این دولت و نه دولت های گذشته اصلا تحت نفوذ سپاه نیستند.

اهم اظهارات وي را بخوانيد:

** برخی تلاش دشمنان استکباری تلاش می کنند فعالیت های سپاه را غیرمتعارف جلوه دهند. ممکن است بخشی از فعالیت های سپاه تولید درآمد باشد اما چرخه ای که سپاه پیش بینی کرده توسعه تصاعدی قدرت بوده و ما تلاش می کنیم نیروی انسانی را در راستای عمران و آبادانی گسترش دهیم.

**شناورهای رزمی و موشک های بالستیک و کروز می توانند ناوهای آمریکایی را هدف قرار دهند و ما توان نظامی خود را برای انجام یک درگیری طولانی مدت با آمریکا برنامه ریزی کرده ایم و تلاش می کنیم با انجام رزمایش ها دشمن دچار اشتباه محاسباتی نشود. 

** ستاد کل نیروهای مسلح و نهادهایی که در سپاه پاسداران حضور دارند به حسابرسی دقیق از این نیرو می پردازند و آن دسته از افرادی که در پروژه های مهندسی شرکت می کنند از نیروهای ذاتی و قابلیت های دفاعی نیستند و سپاه پاسداران هرگز از قابلیت های دفاعی به نفع قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا استفاده نمی کند و اگر پتانسیل های کنونی سپاه پاسداران نباشد این نهاد انقلابی نمی تواند در برابر قدرت های بزرگ ایستادگی کند و اگر این گونه نبود ایا سپاه می توانست نیروی زمینی خود را در مرزها گسترش دهد و سپاه پاسداران در انجام عملیات خود موفق بوده است.

** به‌صورت شبانه‌روزی همه تحرکات خلیج فارس، دریای عمان و هرجایی را که مستقیم یا غیرمستقیم با امنیت ملی ارتباط دارد، رصد می‌کنیم.

** هر پایگاه‌ هوایی آمریکا که پرنده‌هایش توان رسیدن به آسمان ایران را دارند و ناوهای هواپیمابر آنها در تیررس موشک‌های بالستیک نقطه‌زن و منحصربه‌فرد و پهپادهای ایران است. ما به‌طور شبانه‌روزی بر تمامی تحرکات اطراف ایران نظارت می‌کنیم و هیچ نقطه‌ای در حوزه امنیت ایران نیست که از رصد سپاه و ارتش خارج باشد و ما در این زمینه هیچ شکاف و خلئی نداریم.

**{درباره حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه}در این خصوص دو حالت متصور است، یا ما در کشورهایی مثل سوریه و عراق حضور داریم و آمریکایی‌ها با همه آن ابزارهای مورد ادعایشان در حوزه‌های اطلاعاتی و شناسایی عاجز از دیدن ما هستند یا اینکه ما در این کشورها حضور مستقیم نداریم که دومی درست است. حضور ما در سوریه را در حوزه‌های مشورتی است. ما معتقدیم آنها باید با استفاده از نیروهای خودشان به مقابله با دشمن بپردازند.

** نیروی قدس سپاه واحد نظامی مشخصی ندارد و حوزه کاری آنها انتقال تجربیات و مدیریت اتفاقات است و استراتژی ما در حال حاضر حضور مستقیم نظامی در هیچ کشوری نیست.

** ما موشک بالستیک منحصر به فردی داریم که شاید فقط روسیه و آمریکا آن را داشته باشند و مقابله با این موشک تقریباً غیرممکن است.

 

 

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    4 1
    ايشالا كه همينطوره