تسنیم نوشت: یک روزنامه لبنانی نوشت میشل عون ضمن رد سفر به فرانسه، مقدمه چینی های اولیه برای دیدار با فرانسوا اولاند در جریان سفر آینده وی به لبنان را رد کرد.

 روزنامه لبنانی الانباء اعلام کرد که امانوئل بون سفیر جدید فرانسه در لبنان از میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان قبل از آغاز سفر  فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در مورد تمایل وی به دیدار با وی سوال کرد، اما عون گفت که تمایلی به انجام این دیدار ندارد و در شرایط کنونی انگیزه‌ای برای سفر به پاریس نیز ندارد.

هنگامی که از عون در مورد رد دعوت فرانسه سوال شده، پاسخ داد که همچنان حافظه خوبی دارد و فریب رئیس‌جمهور توافقی را فراموش نکرده است. وی گفت: نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور سابق فرانسه بیش از یک ساعت در جریان کنفرانس دوحه با من صحبت کرد و مرا قانع کرد که به صرف پذیرش انتخاب میشل سلیمان به عنوان رئیس‌جمهور من نه تنها به عنوان تعیین ‌کننده رؤسای جمهور تبدیل می‌شوم، بلکه به مدت شش سال رئیس‌جمهور در سایه خواهم بود، اما نتیجه چه شد؟

میشل عون همچنین در دیدارهای هفتگی خود نسبت به خطرات روی کار آمدن رئیس‌جمهور ضعیف یا عدم پذیرش رئیس‌جمهور قوی هشدار داد و گفت: ما رئیس جمهوری را می‌خواهیم که از اراضی و هویت ما دفاع کرده و با فساد اقتصادی که عامل اصلی مهاجرت لبنانی‌ها است، مبارزه کند.

وی در دست جلسه هفتگی فراکسیون متبوع خود تأکید کرد که مهم‌ترین موضوعات در این نشست بررسی اوضاع آوارگان بوده‌ است، هر فرد آواره ای که در جایی کار می‌کند، باید فوراً به کشورش بازگردد.

عون هشدار داد که شاخص‌های متعددی وجود دارد که از انگیزه بین‌المللی برای اسکان دادن آوارگان در لبنان حکایت دارد، چرا لبنان باید این همه مسئولیت را بپذیرد؟ وی افزود: دولت‌های بزرگتر از ما وجود دارند که می‌توانند آوارگان را در خود جای دهد، ما باید سؤال کنیم که چه کسانی جنگ در سوریه را آغاز کردند و این جنگ را با اموال خود تغذیه کردند؟ آیا عرب‌ها نبودند؟ در حالی که آنها هیچ آواره‌ای را نپذیرفته‌اند.

میشل عون تصریح کرد که دولت لبنان این پرونده را رها کرده است، ما بوی توطئه را استشمام کنیم و به همه از جمله بشاره پطرس الراعی اسقف مارونی‌های لبنان هشدار می‌دهیم که ما در خطر هستیم. ما باید به دنبال رئیس‌جمهوری باشیم که از اراضی و هویت ما دفاع کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =