در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه چه گذشت؟

بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه امروز در تهران برگزار شد و رئیس جمهور میهمان ویژه آن بود.

به گزارش خبرآنلاین، به جز حسن روحانی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروها، رده های همطراز و سپاه های استانی در این مجمع حضور داشتند.

تصویر منتشر شده از خوش و بش روحانی و سردار سلیمانی روی خروجی بسیاری از خبرگزاری ها قرار گرفت. اما به جز خوش و بش دولتی ها و سپاهی ها، این همایش سه سخنران مهم داشت؛ حسن روحانی، سردار حسین سلامی و حجت الاسلام علی سعیدی در برنامه امروز سخنرانی کردند.

روحانی: سپاه، بسیج و ارتش به دولت کمک کنند

رئیس جمهور در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، حاصل اقتدار دفاعی و دیپلماتیک بود. امروز هیچ ابرقدرتی قادر نیست برای جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد و ما هم اجازه چنین اقدامی را نخواهیم داد.

حسن روحانی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح کشورمان در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف، رسالت و مسوولیت  بسیار بزرگ و سنگینی را در حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از جمله استقلال، نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور داشته‌اند و قطعاً ایفای موفق این مسئولیت‌ها جز در سایه وحدت، اتحاد و یگانگی و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل به قانون اساسی مقدور نبود.

 او تاکید کرد: سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای انتظامی به عنوان فرزندان ملت باید به دولت و مردم در تولید و سازندگی و رشد اقتصادی کمک کنند و اساساً ستاد اقتصاد مقاومتی برای آن تشکیل شده است که بتواند کمک همه نهادها و نیروهای نظام را در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بکار بگیرد و دولت از همه نهادها و از جمله نیروهای مسلح و بویژه سپاه و بسیج می‌خواهد که به ما در ایجاد یک نشاط بزرگ اقتصادی در کشور کمک کنند.

مشروح سخنان رئیس جمهور را اینجا بخوانید.

سردار سلامی: با ایجاد میدان های جدید در دوردست، تمرکز دشمن را متفرق کردیم

جانشین فرمانده کل سپاه سخنران دیگر این مراسم بود. او با تأکید بر اینکه دشمن امروز با تغییر راهبرد قصد ایجاد تغییر در صفحه ذهن مردم و مسئولین و بازگشت به تاریخ و سرنوشت ما را دارد گفت: سپاه در این فضای جدید راهبردی مقابله مسئولیت شناخت بخش ناپیدای راهبرد دشمن را به عهده دارد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی تصریح کرد: ما امروز توانسته ایم در برابر تهاجم، غارت و هجوم فرهنگ غرب ایستادگی کنیم؛ ما از میدان تحریم اقتصادی دشمن عبور کرده و ملت ما توانسته اند با صبر و شکیبایی رؤیای دشمن را باطل کنند؛ ما توانستیم در عصر محاصره علمی غرب با تکیه بر اندیشه ها و افکار درونی ملت به پیشرفت های شگرفی دست یابیم که این اتفاق در تاریخ کشور ها بی سابقه است.

وی با تاکید بر اینکه سیاستهای منطقه ای دشمن با توقف و ناکامی مواجه شده است اظهار داشت: ما توانسته ایم با ایجاد میدان های جدید در دور دست تمرکز دشمن را متفرق کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران اسلامی امروز به یک قدرت دفاعی و بازدارنده نیرومند و اطمینان بخش دست یافته است گفت: ما توانسته ایم قدرت نظامی دشمن را از اعتبار خارج کرده و آنها را مجبور به تغییر الگوی رفتاری خود کنیم و این واقعیتی انکارنشدنی است که به برکت رهبری فرزانه و وارسته انقلاب اسلامی حاصل شده است.

مشروح سخنان سردار سلامی اینجا قابل مشاهده است.

حجت الاسلام سعیدی: باید برای هر شرایطی آماده باشیم

نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در مراسم امروز،  یکی از بزرگترین ابزارهای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را مسئله هسته ای عنوان کرد و گفت: باید شرایط را کاملا رصد کنیم و برای هرگونه شرایط آماده باشیم.

حجت الاسلام علی سعیدی با بیان اینکه ما در سپاه 3 رسالت اصلی داریم، گفت: نخست پاسداری از خودمان است چون اگر نتوانیم از خودمان حفاظت کنیم نمی توانیم از اهداف انقلاب و اسلام نیز حراست و حفاظت کنیم. رسالت دوم، پاسداری از سپاه و رسالت سوم نیز پاسداری از انقلاب اسلامی است.

سعیدی همچنین به بحث اعتدال اشاره کرد و افزود: اعتدال در معیشت مصرف و تغذیه و تعامل با مردم خوب است اما با هرگونه اعتدال در حق و باطل، ایمان و کفر و حلال و حرام مخالفیم.

17213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =