عارف: نباید زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای را با تعابیر نادرست مخدوش کرد

ایسنا نوشت: رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: باید با نگاه فراجناحی و ملی با مساله برجام برخورد کرد.

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای تشکل دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، تنوع تشکل‌های اسلامی دانشجویی را فرصتی برای جامعه دانشگاهی کشور دانست و گفت: فعالیت هدفمند دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی زمینه رشد و ارتقاء دانشگاه را فراهم می‌کند و دانشگاه می‌تواند از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده کند.

وی با اشاره به روحیه بانشاط جوانان در دوران دانشجویی، خاطرنشان کرد: اگر با تنگ نظری و برخوردهای حذفی بخواهند فعالیت‌های دانشجویی را محدود کنند نشاط و شادابی را از دانشجویان می‌گیرند و این ظلم آشکاری در حق جوانان و دانشگاه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب باید نماد اخلاق و اعتدال باشند، گفت: انتظاری که به عنوان معلم دانشگاه از تشکل‌های دانشجویی بوِیژه تشکل‌های اصلاح‌طلب دارم این است که با نگاه بلند مدت و با روش و منش اخلاقی و اعتدالی همراه با حفظ هویت اصلاح‌طلبی فعالیت کنند و هیچ‌گاه باب گفت‌وگو با تشکل‌های رقیب را نبندند و در این ارتباط پیش قدم باشند.

وی با توصیه به دانشجویان بر اولویت قرار دادن کسب علم، تصریح کرد: وضعیت تحصیلی در دانشگاه‌ها از نظر کمی خوب است اما از نظر کیفی جای بحث دارد. تولید علم را محدود به مقاله کردیم که در مقطعی اقدام خوبی بود اما هیچ اثری در زندگی مردم نداشت و امروز تولید علم باید به ثروت تبدیل شود و بنابراین باید دغدغه اصلی دانشجویان توسعه کیفی علم و تبدیل آن به فناوری و در نهایت ثروت ملی باشد.

عارف بر ضرورت حفظ فضای آرام و بدون تنش در کشور تاکید کرد و گفت: در حالی‌که مخالفین نظام جمهوری اسلامی مترصد فرصت برای اختلاف افکنی درون ارکان نظام هستند مردم، نخبگان و مسئولان باید مراقبت کنند اختلاف نظرهای خود را در درون خانواده انقلاب حل و فصل کنند نه آنکه در تریبون‌ها و رسانه‌ها رو در روی هم قرار بگیرند.

وی با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای با مجاهدتی قابل تقدیر به توافقی با گروه 1+5 رسیدند و اکنون باید با نگاه فراجناحی و ملی با مساله برجام برخورد کرد. آقای دکتر ظریف و همکارانشان بارها مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و شایسته نیست زحمات آنها با برخی تعابیر نادرست مورد خدشه قرار گیرد.

عارف تصریح کرد: اگر کسانی بخواهند موضوع مذاکرات هسته‌ای را فرصتی برای تسویه حساب‌های جناحی قرار دهند به کشور و نظام خود بی انصافی کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که بررسی برجام در مجلس با توجه به منافع و مصالح ملی به سرانجام خوبی برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان از تدوین منشور اخلاق انتخاباتی خبر داد و تاکید کرد: اصلاح طلبان تلاش می‌کنند با همگرایی و وحدت میان خود، ترکیب مجلس آینده را تغییر دهند و مجلسی کارآمد و متخصص تشکیل شود که در راس امور باشد و در پیشرفت و توسعه کشور، خود را همراه دولت بداند و در عین حال از اهرم‌های نظارتی خود در مواقع ضروری برای بهبود امور استفاده کند.

17220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =