ایرنا نوشت: دکتر ظریف در گفت و گوی مطبوعاتی مشترک با همتای چینی خود در شهر پکن پایتخت چین همچنین از رویکردهای غیرسازنده جاری در فضای سیاسی آمریکا و کارشکنی های احتمالی برخی جریانات در آمریکا به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: متاسفانه گروهی در آمریکا و گروهی در منطقه به ویژه رژیم صهیونیستی منافع خود را در درگیری و تنش دنبال می کنند و ما امیدواریم با گذر از این دوره در آمریکا همه طرف ها خود را با خواست جامعه بین الملل برای حل و فصل صلح آمیز مسایل مهم دنیا تطبیق دهند.
ظریف از نقش سازنده چین در اجرای طرح بازنگری و بازسازی راکتور آب سنگین اراک و سایر حوزه های برنامه جامع اقدام مشترک استقبال کرد.
وی گفت: ایران امیدوار است این رویکرد مثبت در روابط دو کشور به طور مداوم استمرار داشته باشد و باعث ترغیب همکاری های گسترده در بخش های دیگر شود.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: با رفع موانع غیرقانونی علیه همکاری ها با ایران، روابط تهران - پکن بیش از پیش گسترده شده است و این روند تداوم خواهد داشت.
«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز در پاسخ به سوالی در خصوص روابط دو کشور گفت: در مذاکره با وزیر امور خارجه ایران روی آغاز گفت و گوها در چارچوب همکاری های راهبردی توافق شد.
وی گفت: اقتصادهای چین و ایران مکمل یکدیگر هستند و پکن خواهان تداوم و تعمیق همکاری های دو کشور در چارچوب طرح های مشترک از جمله طرح احیای جاده ابریشم موسوم به «یک کمربند ـ یک جاده» است

وزیر امور خارجه چین همچنین از همه طرف های مذاکرات هسته ای خواست که به تعهداتشان پایبند باشند.
«وانگ» در این گفت و گوی مطبوعاتی تاکید کرد که «چین بر اجرای هر چه سریعتر برنامه جامع اقدام مشترک تاکید دارد».
وزیر امور خارجه چین گفت: پکن همه تعهدات و مسوولیت های سیاسی خود را از جمله در بازطراحی راکتور آب سنگین اراک اجرا خواهد کرد

وی همکاری تهران و پکن در مبارزه با تروریسم را یک ضرورت دانست و گفت: دو کشور اعتقاد دارند که نباید اجازه داد اوضاع در شمال آفریقا و خاورمیانه بیش از این وخیم شود.
«وانگ» افزود: به باور چین باید در این زمینه راه حلی سیاسی که مواضع طرف های مختلف را شامل شده و بر سر آن اجماع باشد، به دست آید.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    6 2
    ظریف دوست داریم ..ظریف دوست دارم...