ایسنا نوشت: همزمان با ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن و تشدید درگیری‌ها در جبهه مأرب، نیروهای ارتش یمن و انصارالله نیز به مقابله با نیروهای متجاوز در این استان پرداخته و 15 خودروی نظامی متجاوزان را منهدم کردند.

به گزارش شبکه خبری المسله، نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی که اخیراً عملیات گسترده زمینی و هوایی را در استان مأرب آغاز کرده‌اند، وارد درگیری‌هایی زمینی با انصارالله و ارتش یمن شدند و با دادن تلفاتی تلاش آنها برای تصرف منطقه «حمه المصاریه» ناکام ماند.

همزمان جنگنده‌های این ائتلاف پایگاه‌های حوثی‌ها در استان‌های مأرب و شبوه در شرق صنعاء را هدف قرار دادند تا راه برای پیشروی نیروهای پیاده فراهم شود.

با ادامه عملیات گسترده عربستان و همپیمانانش در یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی نیز 15 خودروی زرهی نیروهای متجاوز را منهدم کرده و دومین حمله این نیروها به منطقه «الجفینه» در استان مأرب را ناکام گذاشتند. به گفته منابع یمنی حوثی‌ها حمله نیروهای ائتلاف به منطقه «حمه المصاریه» را نیز ناکام گذاشته‌اند.

در حملات حوثی‌ها و نیروهای ارتش یمن ده‌ها نیروی متجاوز کشته و زخمی شده‌اند که امارات و عربستان به کشته شدن برخی نظامیان خود اعتراف کرده‌اند.

در همین راستا فرماندهی نیروهای مسلح امارات به کشته شدن یکی دیگر از سربازان خود در مأرب اعتراف کرد. عربستان نیز به کشته شدن یک سرباز خود در منطقه جازان در جنوب این کشور اذعان کرد.

امارات از کشورهای اصلی شرکت‌کننده در تجاوز به عربستان است و اخیراً تعدادی از نیروهای این کشور در خاک یمن کشته شدند. ائتلاف متجاوز سعودی با وجود درخواست‌های مکرر برای توقف حملاتش همچنان پایگاه‌های حوثی و مراکز دولتی در صنعاء، تعز و دیگر استان‌ها را بمباران می‌کند.

نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی تلاش می‌کنند تا با اشغال مأرب راه را برای ورود به پایتخت یمن هموار سازند و عرصه را بر حوثی‌ها و ارتش یمن تنگ‌تر کنند تا به این ترتیب مانع حملات موشکی انصارالله به مرزهای عربستان شوند. اخیراً انصارالله و ارتش یمن حملات موشکی را علیه پایگاه‌های نظامی سعودی انجام داده‌اند که به کشته شدن ده‌ها نظامی این کشور انجامیده است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =