تسنیم نوشت: جمهوری خواهان سنا در تلاشند تا همکاران دموکرات خود را وادار سازند اجازه دهند "قطعنامه عدم تأیید" تفاهم هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ در صحن سنا به رأی گذاشته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پنج‌شنبه هفته پیش سناتورهای مخالف برجام نتوانستند آراء لازم برای پیش بردن "قطعنامه‌ عدم تأیید" برنامه جامع اقدام مشترک را کسب کنند.

برای اینکه طرح و یا قطعنامه‌ای در سنای آمریکا از مرحله بحث خارج شده و به رأی‌گیری برسد، باید 60 نفر از سناتورهای در یک رأی‌گیری اعلام کنند که بحث‌ها کافی است و زمان رأی دادن به طرح یا قطعنامه فرا رسیده است.

اما پنج‌شنبه پیش و با توجه به اینکه 42 سناتور دموکرات و مستقل از تفاهم هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 حمایت می‌کنند، مخالفان برجام نتوانست به 60 رأی لازم در سنایی که 100 عضو دارد دست یابند.

در صورتی که سنا تا روز 26 شهریور (دو ماه پس از دریافت برجام در 26 تیر) نتواند درباره "قطعنامه عدم تأیید"‌ رأی‌گیری کند، دولت آمریکا می‌تواند این تفاهم را بدون منع قانونی اجرایی سازد.

البته باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، پیشتر وعده داده در صورتی که کنگره آمریکا شامل مجلس نمایندگان و سنا قطعنامه عدم تأیید را تصویب کنند، آن را وتو خواهد کرد اما ظاهرا حامیان تفاهم هسته‌ای قصد ندارند اجازه دهند این قطعنامه حتی بر روی میز اوباما قرار گیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =