تسنیم نوشت: منابع خبری در افغانستان از تشدید بیماری اشرف‌غنی رئیس‌جمهور این کشور و اعزام وی به خارج از افغانستان خبر می‌دهند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری در افغانستان از تشدید بیماری اشرف‌غنی رئیس‌جمهور این کشور و اعزام وی به خارج از افغانستان خبر می‌دهند. این خبر تاکنون از سوی مقامات رسمی این کشور تأیید نشده است.

رسانه‌های افغانستان در حالی این خبر را منتشر کرده‌اند که از چند روز پیش بحث تشدید بیماری غنی و حتی احتمال فوت وی در صدر اخبار این کشور قرار گرفته است.
حتی برخی رسانه‌های این کشور از احتمال بروز درگیری میان حامیان عبدالله عبدالله و عبدالرشید دوستم بر سر کرسی ریاست‌جمهوری افغانستان پس از غنی خبر داده‌اند.

طبق ماده 67 قانون اساسی افغانستان اگر رئیس‌جمهور این کشور فوت کند یا به دلیل ضعف جسمی قادر به ادامه کار نباشد تمام مسئولیت او تا زمان برگزاری اتنخابات مجدد بر عهده معاون اول وی خواهد بود.

اکنون و با به وجود آمدن پست ریاست اجرایی در حکومت وحدت ملی افغانستان، حامیان عبدالله بر این اعتقادند در صورت مبود غنی تمام اختیارات وی باید به عبدالله عبدالله منقل شود.

بحث بیماری غنی و حتی فوت وی از زمان سخنرانی عبدالرب رسول سیاف در مراسم سالگرد شهادت احمد شاه مسعود آغاز شد. زمانی که وی گفت در صورتی که اتفاقی برای رئیس‌جمهور افغانستان بیافتد، این کشور با خلا قدرت روبرو خواهد شد.
حال باید منتظر ماند و دید که اخبار در این زمینه تا چه حد صحت دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =