ایرنا نوشت: نمایندگان ایران، آمریکا و چین در حاشیه پنجاه و نهمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انر‍‍ژی اتمی درباره چگونگی تنظیم اسناد مرتبط با نحوه اجرای بازطراحی راکتور تحقیقاتی اراک مذاکره کردند.

به گزارش ایرنا، مقامات انرژی اتمی ایران، آمریکا و چین در حاشیه پنجاه و نهمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اتریش به صورت سه جانبه دیدار و درباره موضوعات مرتبط با برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) مذاکره و تبادل نظر کردند.
چگونگی تنظیم اسناد مرتبط با نحوه اجرای بازطراحی راکتور تحقیقات اراک از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
علی اکبر صالحی رییس سازمان انر‍ژی اتمی ایران چهارم شهریور در سفر به چین با مقامات این کشور درباره بازطراحی راکتور اراک مذاکره و از صنایع اتمی چین از جمله راکتور آب سنگین این کشور بازدید کرد.
هم اکنون چین روابط گسترده اقتصادی روابط گسترده اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران دارد و در کنار روسیه مواضع مناسبتری نسبت به دیگر کشورهای 1+5 در مذاکرات با ایران داشتند.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان انرژی اتمی برای شرکت در پنجاه و نهمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین بسر می برد و امروز (دوشنبه) در سخنانی در این اجلاس با یادآوری امضای نقشه راه میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و ابراز نگرانی درباره درز احتمالی اطلاعات محرمانه ارائه شده به آژانس گفت: همانگونه که ما به تعهدات خود طبق برجام و نقشه راه متعهدیم، انتظار داریم آژانس از طریق جمع بندی منصفانه و عینی روند جاری به اقدام متقابل دست بزند.
پنجاه و نهمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور 164 عضو آژانس از امروز در مقر این نهاد بین المللی در وین از به مدت پنج روز آغاز به کار کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =