ایرنا نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره تعهد ایران به اجرای برجام و نقشه راه، تأکید کرد که انتظار داریم نتیجه‌گیری آژانس بی‌طرفانه باشد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی که در وین به سر می‌برد، طی سخنانی در نشست عمومی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی ایران گفت: «ایران متعهد به اجرای برجام و نقشه راه است، ما انتظار داریم که نتیجه‌گیری (گزارش) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بی‌طرفانه باشد و تحریم‌ها برداشته شوند».

صالحی در سخنان خود گفت: «(شیوه) اجرای پادمان‌ها در (سطح کشورها) همچنان مبهم است، اجرا نباید با ان‌پی‌تی تناقض داشته باشد و یا در موضوعات امنیتی دولت‌ها دخالتی بکند».

صالحی به همراه معاونان خود برای شرکت در نشست عمومی شورای حکام و رایزنی با مقامات آژانس به وین سفر کرده است.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست اضطراری آژانس که 16 شهریور برگزار شده بود، گفت: در بودجه سال 2016 هیچ تغییری به وجود نیامده است، برای همین در کنفرانس عمومی آژانس (23 شهریور) با کشورهای عضو برای اختصاص بودجه اضافی درخصوص اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) توسط آژانس رایزنی می کنم و مایلم از همه دولت های عضو درخواست کنم در این موقعیت که آژانس نیاز به هزینه های اضافی در رابطه با ایران دارد، کمک کنند.

پنجاه و نهمین کنفرانس بین المللی آژانس انرژی اتمی با حضور 164 عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در مقر این نهاد سازمان ملل در وین آغاز به کار کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457372

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین EE ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    1 1
    آژانسی که آمریکا ادارش میکنه صد در صد بیطرفانه قضاوت میکنه