۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

ایرنا نوشت: منابع دیپلماتیک از بازگشایی قریب الوقوع سفارت عربستان در بغداد و کنسولگری این کشور در اقلیم کردستان عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری 'أین' عراق، رسانه های عربستانی دیروز (یکشنبه) از بازگشایی سفارت این کشور در بغداد و انجام مقدمات آن خبر دادند.
بر اساس گزارش روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، مقام های عراقی روادید دو هیات دیپلماتیک عربستانی را که بالغ بر 40 نفر است و قرار است در سفارت و کنسولگری عربستان در شهرهای بغداد و اربیل مشغول به کار شوند، صادر کرده اند.
منابع مطلع که نامشان در این گزارش ذکر نشده همچنین از اشتیاق عربستان به بازگشایی هرچه سریع تر سفارتخانه اش در بغداد خبر دادند.
کنسولگری عربستان در اربیل پس از افتتاح سفارتخانه در بغداد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. انتظار می رود سفارتخانه عربستان در بغداد پس از عید سعید قربان بازگشایی شود.
بر اساس این گزارش، ثامر بن سبهان السبهان پس از 25 سال عهده دار سفارت عربستان در عراق خواهد شد.
پس از حمله عراق به کویت و تهدید صدام دیکتاتور سابق عراق مبنی بر حمله و اشغال خاک عربستان، ریاض در آگوست 1990 سفارت خود را در بغداد بست. بعد از سقوط حکومت صدام مناسبات میان دو کشور در سال 2004 از سر گرفته شد، اما سفارت عربستان در بغداد همچنان تعطیل ماند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =