اگر در زمان جلیلی درست مذاکره می شد تحریم نمی شدیم/ دولت احمدی نژاد باید پاسخگو باشد

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همه تحریم های شورای امنیت و اتحادیه اروپا در زمان مذاکرات سعید جلیلی تصویب شد که اگر منطقی و درست مذاکره می کردیم،تحریم نمی شدیم.

احمد شوهانی در مورد برخی ادعاهای سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی مبنی بر این که برجام باعث لغو تحریم ها نمی شود، افزود: آقای جلیلی ابتدا بگوید این تحریم ها مربوط به چه زمانی است و ما چرا تحریم شده ایم، جلیلی بگوید که این تحریم ها در چه دولتی به ما تحمیل شده است؟

وی ادامه داد: همه تحریم های اتحادیه اروپا و شورای امنیت مربوط به آن زمانی است که آقای جلیلی مسوول تیم مذاکره کننده بوده است، اگر در آن زمان منطقی و درست مذاکره می کردیم، آنان را خلع سلاح می کردیم و اجازه نمی دادیم تحریم شویم، پس جلیلی بگوید که ما چرا در آن زمان تحریم شدیم؟

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده ما با مذاکرات و توافق نامه ای که ایجاد شده تحریم ها را برمی دارد، تحریم های دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت در روز اجرای این توافق به اتمام می رسد، تعلیق نمی شود بلکه لغو می شود.

شوهانی یادآور شد: اگر آن طور که جلیلی می گوید بناست تحریم ها باقی بماند، پس دلیل سفرهای متعدد هیات های اروپایی به تهران و درخواست برای افزایش ارتباط برای چیست؟ اگر این گونه که آقای جلیلی می گوید درست است چرا این هیات ها در گذشته به ایران نمی آمدند، این بدان دلیل است که در آن زمان واهمه هایی وجود داشت که هم اکنون وجود ندارد.

وی اضافه کرد: البته بر اساس برجام، تحریم هایی که در مساله هسته ای بوده برطرف می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه ما به مذاکرات نه باید خوش بینانه و نه بدبینانه باشد بلکه باید نگاه ما واقع بینانه باشد، در نگاه واقع بینانه،تیم مذاکره کننده ما امتیازات قابل قبولی را به دست آورده است.

شوهانی گفت: البته دولت قبل نیز باید پاسخگو باشد که چرا در آن زمان این تحریم ها به ما تحمیل شد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    295 8
    متاسفانه درست مذاکره نشد.چون آقای جلیلی زبان انگلیسی بلد نبودن.نمیدونم بر چه حسبی آوردنش این قسمت.
  • بی نام EU ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    183 5
    تجربه نشان داد افراطيون نمي توانند براي توسعه كشور كاري كنند
  • اينانلو IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    66 2
    براي مذاكرات به اين مهمي افراد كار بلد مثل اقاي ظريف كه تحصيل كرده خارج مورد نياز نه جليلي كه نه زبان بلده ضمنا خيلي هم تند رو
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    48 2
    هم دولت وهم اقای جلیلی بایدجوابگوباشند.اقایانی که حالا طلب کارظریف شدن بگویندکه انداختن یک سنگ داخل چاه سخت تره یا بیرون اوردنش .سنگ به اون بزرگی روانداختنددرچاه حالا طلب کار دیگران شدن.
  • حق گو IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    50 3
    تیم ضعیفی که احمدی نژاد برای مذاکره بسته بود وهیج توفییقی به جز افزایش تحریمها نداشت مسبب تمام نابسامانی اقتصادی کنونی است واقعا چرا از مردم عذر خواهی نمیکنند .