واحد مرکزی خبر نوشت: یکی از طرفداران سعود الفیصل در دفتر روزنامه سعودی الحیات در لندن فاش کرد این روزنامه پست الکترونیکی درباره برکناری و قتل سعود الفیصل وزیر سابق امور خارجه عربستان دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «الاتحاد پرس»، یکی از طرفداران سعود الفیصل در دفتر روزنامه سعودی الحیات در لندن فاش کرد این روزنامه پست الکترونیکی درباره برکناری و قتل سعود الفیصل وزیر سابق امور خارجه عربستان دریافت کرده است.

این نامه که فرستنده آن مشخص نیست، شامل شواهدی درباره برکناری و قتل برنامه ریزی شده سعود الفیصل است.
در این نامه آمده است: سعود الفیصل به دستور سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان و فرزندش محمد بن سلمان مجبور شد مدت دو ماه در سمت وزارت امور خارجه این کشور باقی بماند. زیرا الفیصل معتقد بود اقدامات بیهوده و سطحی نگرانه محمد بن سلمان، آینده عربستان را با چالش روبرو می کند.

الفیصل که از سیاست های سلمان و پسرش به شدت ناراضی بود، از هر نوع دخالت در اجرای این سیاست ها خودداری می کرد.
سلمان و پسرش پس از استفاده از چهره و اعتبار سعود الفیصل در نهادهای بین المللی به مدت دو ماه، به بهانه بیماری او را برکنار کردند، در حالی که سعود الفیصل از مدت ها پیش و حتی در دوره ملک عبدالله بیمار بود.

گزارش ها حاکی از دست داشتن محمد بن سلمان در صدور دستور قتل سعود الفیصل است. بر اساس این گزارش ها، گفتگوی مشکوک بین محمد بن سلمان و یک فرد ناشناس در یک تماس تلفنی وجود دارد که بن سلمان در آن درباره سلامت سعود الفیصل و زنده بودن او سوال می کند که طرف مقابل پاسخ می دهد بر اساس دستورات شما عمل شد.
ناپدید شدن پرستار سعود الفیصل پس از اعلام خبر مرگ او، ابهامات درباره این مسئله را بیشتر کرده است. شاهزادگان سعودی مخالف محمد بن سلمان به شدت نگران تکرار این ماجرا هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    4 11
    اونکه اگر نمی کشتنش خودش تا حالا مرده بود
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    11 5
    سعودالفیصل خودش مریض حادداشت .ومشخص بود که میمیرد .این هم فضاسازی پوچ رسانه ی است