ایران نوشت:چندی پیش مأموران اداره 18 پلیس آگاهی تهران در جریان فعالیت سازمان‌یافته باند تبهکاران حرفه‌ای در شاخه کیف‌قاپی قرار گرفتند که اعضای آن با آزادی از زندان دور هم جمع شده و با سفر به شهرهای دیگر و پرسه‌زنی در مناطق مختلف تهران در برابر مراکز تجاری و بانک‌ها به کمین نشسته و به شکارهای خیابانی دست می‌زدند.


کارآگاهان پس از اقدامات اطلاعاتی توانستند گردانندگان این باند را یکی پس از دیگری شناسایی کنند و خود را در برابر هشت مرد خطرناک ببینند.بلافاصله نادر، علی، داود، مرتضی، محسن، ولی، امیر و ابوالفضل 24 تا 53 ساله در لویزان، پیروزی، خیابان نیروی هوایی، بلوار ابوذر و خیابان نبرد تحت کنترل نامحسوس کارآگاهان قرار گرفتند و خیلی زود شگرد آنها فاش شد.

گردانندگان باند کیف‌قاپی ابتدا به زاغ‌زنی در شعبه‌های بانک دست زده سپس با تعقیب طعمه‌هایشان با روش پنچر کردن لاستیک خودرو نقشه کیف‌قاپی‌ها را اجرایی می‌کردند و اگر با مقاومتی روبه‌رو می‌شدند از قمه و قداره برای ترساندن طعمه‌هایشان استفاده می‌کردند.همزمان با اقدامات فوق تخصصی، کارآگاهان خود را در برابر مردان و زنان زیادی دیدند که همگی در دام این باند سازمان یافته افتاده بودند.
یکی از مردان که با دیدن عکس یکی از تبهکاران به نام نادر وی را شناسایی کرده بود به کارآگاهان گفت: از شعبه بانک خیابان هنگام و میدان الغدیر 7 میلیون تومان پول گرفتم و قصد واریز آن را به حساب بانکی دیگری داشتم اما با خروج از بانک ناگهان نادر کیفم را قاپید و بسرعت سوار موتور همدستش شد و هر دو گریختند.کارآگاهان که به ردپاها و سرنخ‌های ویژه‌ای از 8 مرد خطرناک رسیده بودند پی بردند قدیمی‌های این دزدان از سال 59 تاکنون بارها به خاطر سرقت، تهدید، موادمخدر، کلاهبرداری، زورگیری، جعل، تخریب، سرقت داخل خودرو و رفتارهای خشونت‌آمیز در شهر تهران و دیگر شهرهای ایران دستگیر شده اند و بارها به زندان افتاده‌اند اما پس از آزادی باز به دنیای مجرمان بازگشته‌اند.
امیر که یکی از حرفه‌ای‌های این باند است 12 بار به خاطر سرقت، تهدید و ایراد ضرب و جرح و مرتضی به خاطر کیف‌قاپی، سرقت،  اخلال در نظم، سرقت داخل خودرو و جیب‌بری به زندان افتاده‌اند.
وقتی کارآگاهان تحقیقات ویژه خود را به مرحله عملیاتی رساندند و توانستند مخفیگاه مردان خطرناک را شناسایی کرده و در حالی که فاش کرده بودند بیشتر جرایم این باند در شهرهای شمالی و حاشیه‌ای تهران بوده است با عملیات‌های همزمان همه اعضای باند را دستگیر کردند.
این مردان تبهکار پس از دستگیری در حالی که مدارک زیادی از آنان به دست آمده بود که نشان می‌داد کیف‌قاپی‌های سریالی داشته‌اند همگی ادعاهای عجیبی از بی‌گناهی کردند تا اینکه با طعمه‌های خودشان مواجهه حضوری داده شدند و با دیدن تصاویر دوربین‌های مداربسته چاره‌ای جز اعتراف ندیدند.نادر که از اعضای اصلی باند است، گفت: هر کدام از ما بارها در زندان همسلولی بودیم و دوستی‌هایمان قدیمی است. در این باند وظایف مختلفی روی دوش هر کس بود؛ یکی از بچه‌ها موتورسوار خوبی است که باید پشت فرمان می‌نشست، دیگری چابک بود که باید کیف‌قاپی می‌کرد و برخی نیز که ظاهری موجه داشتند در بانک‌ها و مراکز تجاری زاغ‌زنی می‌کردند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457107

برچسب‌ها