نظر مخاطبان خبرآنلاین در مخالفت یا موافقت با حضور جلیلی در کمیسیون برجام

کابران خبرآنلاین نظرات مختلفی را درباره حضور سعید جلیلی در کمیسیون ویژه برجام برای بار سوم داشتند.

خبرآنلاين با انتشار عکسي ازسومين حضور سعيد جليلي، مذاکره کننده پيشين ايران با 1+5  در کميسيون ويژه بررسي برجام از کاربران خود پرسيد که نظر شما درباره اين حضور چيست؟

تا لحظه تنظيم اين خبر 130 نظر ذيل آن عکس درج شده است. در مجموع مي توان پنج دسته کامنت را در ميان مخاطبان تشخيص داد:

1.عده اي از کاربران خبرآنلاين خواستار ارائه گزارش جليلي از دستاوردهاي دوره خودش شده اند به عنوان مثال اين نظر را بخوانيد: ايشان در زمان خودش به مجلس پاسخگو نبوده است، حالا يک روز در ميان به مجلس مي روند و توافقنامه را نقد ميكنند.

2.عده اي از کاربران نيز معتقد بودند که در آن دوره تمام مذاکرات صرف تعيين دور بعدي و زمان و مکان مي شد. اين نظر يک کاربر را ببينيد: مردم فراموش نمی‌کنند که آقای جلیلی و دوستانش مذاکره می‌کردند که مذاکره کنند و فقط تاریخ و محل مذاکرات بعدی را تعیین کنند.

3.عده زيادي از کاربران خبرآنلاين نيز مهمترين دستاورد آن دوره را افزايش تحريم ها عليه کشورمان مي دانستند. به عنوان مثال اين کامنت يکي از مخاطبان خبرآنلاين است: آقایان چند سال زحمت کشیدید و نتیجه اش را هم مردم دیدند  که قطعنامه و تحریم بود. دست شما درد نکند .

4.برخي از مخاطبان خبرآنلاين هم به دفاع از عملکرد جليلي پرداخته و معتقد بودند که تيم ظريف از خطوط قرمز نظام عدول کرده اند. مثلا شما اين نظر مخاطب خبرآنلاين را بخوانيد: خسته نباشی دلاور. حداقل تا شما بودی کمي ابهت ایرانی حفظ شد. اینها که با خنده به دشمن و تشر به دوستان و هستی ما را دادند.

5.تعدادي از کاربران خبرآنلاين هم معتقد بودند که دستاوردهاي تيم ظريف  به دليل مقاومت هاي تيم جليلي است. اين هم نمونه اي از اين دسته کامنت هاست: شک نکنید تا مواضع سخت و محکم جلیلی نبود مذاکرات قدرتهای جهانی با مذاکره کننده های فعلی جواب نمی داد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    139 9
    مخالف حضور جلیلی در کمسیون برجام هستم. واقعا چرا باید باشه
    • حامد IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      75 4
      آقا رضا بنده با شما موافقم. اولاً قرار بود كميسيون مذكور برجام را بررسي كند نه ايشان و ثانياً اگر نياز به حضور ايشان بود ايشان بايد پاسخگوي مسائل دوران خودشان بودند. تحريمهاي ظالمانه و تورم ركود اقتصادي متعاقب آنها ثمره فعاليت غير مدبرانه ايشان و دوستانش مي‌باشد.
    • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      55 4
      دليلش اينه: عده‌اي مخالف بال و پر گرفتن ظريف و روحاني هستند. اينا خودشون هم ميدونن كه تا صد سال ديگه هم نمي‌تونستن توافقي بهتر از اين توافق داشته باشن، چون نه جرئتش رو داشتن و نه سواد و مهارتش رو. عمده اينها مخالفتي با توافق ندارند، به اين هم اشاره نمي‌كنند كه اغلب امتيازهاي داده شده در اين توافق براي ماله‌كشي اشتباهاتي بوده كه دولت و تيم مذاكره قبلي داشتند. اما حالا در آستانه انتخابات سعي مي‌كنند چنين القا كنند كه توافق چنان آش دهن سوزي هم نبوده و ظريف و تيمش چندان هنري هم به خرج نداده‌اند. بالاخره زبان كه استخوان نداره. حتي آقاي جليلي هم مي‌تونه ادعا كنه با ارائه پاورپوينت به خانم اشتون و سخنراني درباره تاريخ اسلام و انقلاب مي‌تونسته ظرفيتهاي بيشتري رو آزاد و تهديدها رو به فرصت تبديل كنه.
  • بی نام RO ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    114 6
    کمیسیون ویژه برجام مجلس شده کمیسیون تاخت و تاز مخالفان دولت
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    دمت گرم اقاي جليلي همه را افشاه كردي
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    32 1
    اماري اعلام كنيد
  • داود A1 ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    63 3
    آن سخت گیریهای بی مورد بود که باعث اصلی وضع موجود کشورمان شد
  • حسين غلامحسيني A1 ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    8 35
    باسلام وتشكرازخبرآنلاين براي اين نظرخواهي؛ به نظرمن آيندگان و تاريخ در آينده اي نه چندان دور قضاوت صحيح تري وشفاف تري نسبت به آقايان جليلي وظريف خواهند داشت و ما دراين زمان درك درستي نسبت به انجام وظايف اين عزيزان نداريم.
  • احسان IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    67 5
    دکتر جلیلی زحمت خودشو کشید بنده خدا ، ولی خوب دیپلماسی مثل دروس قرآنی و دینی نیست که در تخصص ایشان باشد. دکتر ظریف هم به این توافق سنده نکند هنر دیپلماسی ایشان بعد از توافق مشخص می شود در اسرع وقت سرمایه های خارجی وارد مملکت شود.
    • ایرانی IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      8 41
      برادر در قران و تاریخ اسلام همه درسی هست از مذاکره تا دشمن شناسی رجوع کنید متوجه خواهید شد هر جا اسلام بیاید دشمنی و تحریم زورگویان خواهد آمد بررسی کنید
  • جواد IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    61 3
    به نظرم اگه امروز کمی باج داده ایم به خاطر عملکرد ضعیف دوران جلیلی است .وقتی قراره 6 قطعنامه رو باطل کنی باید کمی باج بدهی .ولی نتیجه به نفع منافع ملی شد.اقای جلیلی تو برجام میگه از ژنو 1 تا استانبول و الماتی ما تونستیم طرف رو نرم کرده پای میز مذاکره بیاریم و مواضعمان را بگیم و نتیجه قرار شد اونها تحریمها رو بردارن و حق غنی سازی رو قبول کنن ولی نمیگه پس چرا وقتی نرم شدن 6 قطعنامه بر علیه ما دادن.نتیجه نرم شدن اگه اینه ....
    • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      12 2
      اونوقت , این باجی را که میگی را از کجا آوردند ؟
  • محمد تقی یزدان پناه RU ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    37 4
    با سلا م آقای جلیلی شاید آدم خوبی باشد ولی این کاره نیست وباید در دانشگاه باشد آنهم فقط رشته تحصیلی خودش را تدریس کند متاسفانه بدبختی هائی که ما میکشیم به خاطر اینه بعضی ها در جای خودشان نیستند واقعا احمدی نژاد این آقا را تحمیل کرد
  • saeed IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    8 59
    درود بر اقای جلیلی واقعا یک ایرانی درد ایرانی را میفهمد نه کسایی که همیشه اونوری بودن
  • مجيد A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    49 4
    سلام،در دوراني كه آقايون احمدي نژاد و جليلي و طرفداراشون قطعنامه هاي سازمان ملل رو كاغذ پاره مي دانستند، و اين همه ضرر به كشور وارد كردند،آقاي جليلي لطفا دست از سر مردم برداريد،هنوز متوجه نشديد مردم شمارو نمي خواهند و قبول ندارند، اگه بازهم باورت نميشه لطفا مراجعه كن به اراي انتخابات رياست جمهوريتان در سال 92 كه كلا در كل ايران 4 ميليون طرفدار و هم نظر داري ، عزيزم 76 ميليون ديگه بهت گفتند نه نه نه
  • مهدی A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    30 5
    از درد ایران گویا خبر نداری
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    20 1
    من از ايشون خواهش ميكنم التماس ميكنم بيخيال بشن ميشه لطفا
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    9 0
    سلام و خسته نباشید به نظر بنده هم خیلی بهتر بود یه درصد تقریبی از هر دسته از نظرات ارائه میدادید.