ایسنا نوشت: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از احتمال وقوع پدیده گرد و غبار رقیق در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر و وزش باد شدید در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های رشته کوه البرز و برخی نقاط جنوب و جنوب شرق خبر داد.

احد وظیفه گفت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در برخی نقاط سواحل دریای خزر، شمال غرب، بخش‌هایی از شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابرهای جوششی به سبب ناپایداری‌های همرفتی، وزش باد، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت امروز در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق نیز رخ خواهد داد.

وی در ادامه افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ناپایداری‌هایی به صورت خفیف‌تر در دامنه‌های زاگرس جنوبی و برخی نقاط جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود. در سه روز آینده نیز وزش باد شدید و در برخی ساعات گرد و خاک در شرق کشور به ویژه منطقه زابل رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه تصاویر دریافتی از ماهواره وجود گرد و غبار را بر روی کشور عراق نشان می‌دهد و انتظار می‌رود که طی امروز و فردا در بخش‌های غربی استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر شاهد گرد و غبار رقیق باشیم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهارکرد: آسمان تهران امروز، کمی ابری و در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده وجود دارد و بیشینه و کمینه دمای امروز تهران 34 و 23 درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان پایتخت در روز دوشنبه، کمی ابری و در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه در شهرهای شمالی استان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. در روز سه‌شنبه نیز هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابرو گاهی وزش باد وجود دارد، در شهرهای شمالی استان هم رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 35 و 24 درجه سانتیگراد خواهد بود.

طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور طی سه روز آینده بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به سبب ناپایداری‌های همرفتی، رشد ابرهای جوششی، رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های رشته کوه البرز و برخی نقاط جنوب و جنوب شرق به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

یکشنبه 22 شهریور: نواحی مرکزی و جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس، دامنه های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و جنوب همدان.

دوشنبه 23 شهریور: غرب آذربایجان غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب همدان و ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس.

سه‌شنبه 24 شهریور: غرب آذربایجان غربی، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان، ارتفاعات خراسان شمالی و گلستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد همچنین شمال و جنوب فارس.

توصیه می‌شود در مناطق ذکر شده جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم بعمل آید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =