۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مائورو وییرا (Mauro Vieira) وزیر روابط خارجی برزیل پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه و بین المللی بحث و تبادل نظر نمودند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر محمد جواد ظریف بـا اشاره به سوابق طولانی روابط سنتی خوب ایران و برزیل اظهار داشت: روابط ایران و برزیل همواره خوب و رو به جلو بوده است و در حال حاضر زمینه های مختلف از گسترش همکاریهای اقتصادی ، تجاری ، کشاورزی ، فرهنگی و علمی و انسانی را می توانیم مورد تبادل نظر قرار دهیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح ظرفیتهای تجاری و صنعتی و بانکی برای گسترش روابط دوجانبه اظهار داشت : ما ظرفیتهای تجاری و صنعتی فراوانی برای گسترش مناسبات دو کشور داریم و وزیر اقتصاد و دارائی جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنعت و تجارت برزیل بعنوان وزرای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در سفرهای آینده خود می توانند فرصتهای زیادی از همکاریهای دوجانبه را در چهارچوب منافع متقابل فراهم سازد . ما بازار بزرگی برای منطقه داریم و تجارت و سرمایه گذاری محور و موتور محرک دوره جدید همکاریهای ایران و برزیل خواهد بود . 

ظریف بـا تبیین سوابق همکاریهای ایران و بـرزیل در زمینه یـافتن راه حل پیرامون برنامه صلح آمیز ایران و 1+5 اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران ، برزیل و ترکیه خاطره خوبی در گذشته در زمینه همکاری های سازنده بـ رای یافتن راه حل برای جلوگیری از بحران برنامه صلح آمیز ایران را داشته اند . ما و برزیل درگذشته در عرصه آژانس بین المللی انرژی اتمی و چه در عرصه دوجانبه همکاریهای خوبی داشته ایم و ما آمادگی داریم همکاریهای تکنیکی را در فضای جدید با دوستان برزیلی گسترش دهیم . 

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته توانست با تلاشهای گسترده به توافق جامع که حق جمهوری اسلامی ایران بر غنی سازی و ظرفیت خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برنامه صلح آمیز اتمی را در زمینه  تجاری سازی و تبادل تکنولوژی و ساخت سانتریفیوژ با قابلیتهای نوین را به رسمیت شناخت ، جمهوری اسلامی ایران عملاً وارد مرحله جدیدی از همکاریهای بین المللی شده است . 

 مائورو وییرا وزیر روابط خارجی برزیل با اشاره به نتایج توافق برجام اظهار داشت : ما از توافق ایران و 1+5 استقبال کرده و این موفقیت را به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و امیدواریم نتائج توافق ، آثار سازنده جدید بر همکاریهای مختلف برزیل با جمهوری اسلامی ایران بگذارد . 

 وزیـر امور خـارجه بـرزیل بـا اشاره به سوابق بیش از یک قرن روابط متین دو کشور اظهار داشت : ما خرسندیم که در پرتو سوابق یک قرن ، مناسبات متین بین دو کشور داشته ایم و امروز در اینجا هستیم تا فرصتهای جدید را در مناسبات دو کشور را در تمامی زمینه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم و با تمامی توان آن را ارتقاء بخشیم . 

وی افزود : ما برای مهر ماه یک هیئت تجاری و صنعتی را برای تبادل نظر با همتایان ایرانی خواهیم داشت و در رأس آن وزیر صنعت ، تجارت و توسعه برزیل که تجربه فراوانی در زمینه تجارت و صنعت و اقتصاد داشته برای بررسی ظرفیتهای جدید و تبادل نظر در حال برنامه ریزی می باشیم . 

  مائورو وییرا همچنین با اشاره به سفر وزیر کار و امور اجتماعی برزیل به جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش همکاری فنی و صنعتی و کارآفرینی بین متخصصان دو کشور شد.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بى نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اين نوع دست دادن پيغام خاصى داره؟