وزیر کشور گفت: با توجه به اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در ستاد انتخابات کشور امکان تخلف سازماندهی شده درانتخابات سال جاری در حد صفر است.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در حاشیه همایش منطقه ای ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران درمورد راه های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اظهارداشت: برای جلوگیری از برخی تخلفات سازماندهی نشده مانند احراز هویت که یک نفر با یک شناسنامه چندبار رای ندهد یا با شناسنامه افراد کمتر از18 سال یا شناسنامه متوفی در رای گیری شرکت نکنند برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
وی ادامه داد: تلاش کردیم با اتصال تمام حوزه های رای گیری به مرکز داده های سازمان ثبت احوال تمام کنترل ها و نظارت ها بر روی تخلفات صورت گیرد تا این تخلفات را نیز به صفر برسانیم.

اهم اظهارات وزير کشور به نقل از ايرنا از اين قرار است:
**هرچند هیات های اجرایی، بازرسان و شورای نگهبان به عنوان ناظر در انتخابات حضور دارند اما ما تلاش جدی را برای کاهش تخلفات خواهیم داشت.
**{در زمینه شمارش آرا} در حوزه های پرجمعیت و پر مشغله ضمن این که نمایندگان نامزدها و احزاب به عنوان ناظر حضور خواهند داشت، امیدواریم با الکترونیکی کردن اخذ و شمارش آرا امکان تخلف را کاهش دهیم. اميدوارم که در این مرحله انتخاباتی سالم تر و قانونی تری نسبت به دو دهه گذشته داشته باشیم.
**با توجه به تجربیات انتخابات گذشته، تلاش جدی هیات دولت و هماهنگی با شورای نگهبان امیدواریم این انتخابات سالم تر برگزار شود چرا که جلسات متعدد و مختلفی نیز برگزار شده یا در حال برگزاری است.
**{در زمینه ضرورت استعفای مسوولان این وزارتخانه و مدیران استانداری کشور برای شرکت در انتخابات} نگفته بودیم که آنان 6 ماه زودتر استعفا بدهند اما به آنها اعلام کرده بودم اگر قبل از 6ماه استعفا ندهند من به عنوان وزیر، استعفای آنان را قبول نمی کنم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =