اسنادی که درباره بازی 8 بر صفر استقلال و پرسپولیس منتشر شده، ابهام را بیشتر کرده است.

داریوش سعیدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلالی ها جنگ تازه ای را با پرسپولیسی ها شروع کرده اند. نزدیک به دو هفته قبل علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال گفت مدرک رو می کند که این تیم به پرسپولیس 8 گل زده است. پس از آن سایت های نزدیک به استقلالی ها، بریده های از جراید قدیمی را منتشر کردند که نشان می داد استقلال با چنین نتیجه ای قرمزها را شکست داده است. انتشار این بریده جراید در روزهای اخیر سر و صدای زیادی به راه انداخته است. حتی علی جباری پیشکسوت باشگاه استقلال در مصاحبه ای با خبرآنلاین گفت: «این بازی حقیقت دارد و ما 8 گل به همین پرسپولیس زدیم. مثل پرسپولیسی ها کمبود نداریم وگرنه درباره این بازی 8 تایی در این سال ها زیاد حرف می زدیم.»
ولی از همان ابتدا همه چیز مشکوک بود. اینکه چطور ممکن است استقلالی ها 8 گل به پرسپولیس زده باشند و از سال 1354 تا به حال یک کلمه هم درباره اش حرف نزده باشند. بریده جرایدی هم که از بازی منتشر شد، کامل نبود و حتی سند ها با هم نمی خواندند. مثلا گزارش بازی از دو روزنامه ورزشی منتشر شد که اولا تاریخ بازی در گزارش متفاوت بود و دوما، هر کدام نام ورزشگاه و نام گلزنان را به شکل متفاوتی نوشته بودند. از همان ابتدا مشخص بود نمی تواند به این بریده جراید اطمینان کرد.
استقلالی ها اما می گویند 8 گل استقلال را علی جباری(2 گل)، غلامحسین مظلومی(2 گل)، بیوک جدی کار(2 گل)، کارو حق وردیان و یک بازیکنی که ناشناس است، به ثمر رسانده اند. اما همین لیست گلزنان هم کم ابهام ندارد. یک کنکاش ساده نشان می دهد غلامحسین مظلومی و کارو حق وردیان در آن زمان اصلا در استقلال حضور نداشتند. در سال 1345 مظلومی 17 ساله بود و در تیم صنفت نفت بازی می کرد. او تازه در سال 1347 به جمع استقلالی ها ملحق شد پس عملا نمی توانسته در بازی حضور داشته باشد و تازه دو گل برای استقلال بزند!
کارو حق وردیان دیگر گلزن این مسابقه هم در سال 1345 نوزده ساله بود و اصلا در استقلال حضور نداشت. حق وردیان تازه در سال 1347 و در سن 21 سالگی به استقلال پیوست. در سال 1345 حق وردیان در تیم آرارات بازی می کرد پس او هم نمی توانسته در دیدار حضور داشته باشد.
استقلالی ها می گویند این بازی قطعا برگزار شده و حرف از این است که در جام حذفی تهران پرسپولیس را برده اند. بعضی از استقلالی ها می گویند اگر هم بازی برگزار شده باشد، مربوط به نخستین روزهای تاسیس تیمی به نام پرسپولیس بوده که نه نامی داشته و نه نشانی. بازیکنانش هم بازیکنان حرفه ای نبوده اند. پرسپولیسی ها که می گوید به طور کامل این بازی جعلی است و با استناد به اطلاعات غلطی که در بریده جرایده وجود دارد، هم برگزاری بازی را رد می کنند و هم این نوشته ها را. آنها پربیراه هم نمی گویند چراکه مثلا در دو تکه روزنامه ای که منتشر شده، در یکی ذکر شده بازی در ورزشگاه آریا مهر برگزار شده(این ورزشگاه سال 1353 تازه تاسیس شد) و در دیگری نوشته شده محل برگزاری بازی ورزشگاه شهید شیرودی که در آن سال ها کودکی بیش نبوده و هنوز به جنگ نرفته بود تا شهید شود.
درباره خود روزنامه هم بحث است. عده ای می گویند گزارش منتشر شده مربوط به روزنامه دنیای ورزش است اما این نشریه تازه از سال 1349 منتشر شد و روی کیوسک رفت.
بی شک استقلالی ها اگر روی برگزاری این بازی و برد 8 بر صفر تاکید دارند، باید مدارک محکم تری را رو کنند. البته یکی مثل مسعود معینی پیشکسوت باشگاه استقلال که فتح الله زاده او را شاهد گرفته بود، در مصاحبه ای به تکذیب این مسئله پرداخت و حتی از مدیرعامل سابق استقلال تکذیب کرد.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =