ایسنا نوشت: وزیر بهداشت از وجود یک میلیون و 700 هزار زوج نابارور در کشور خبر داد و در عین حال به تشریح یکی از برنامه‌های این وزارتخانه در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی پرداخت.

دکتر سید حسن هاشمی  در پاسخ به سوالی درباره بسته حمایت از زوج‌های نابارور در برابر هزینه‌های سنگین دارو و درمان، افزایش مراکز درمان ناباروری و گسترش تجهیزات این مراکز، با بیان اینکه هنوز اقدام جدیدی در زمینه این بسته انجام نشده و به جایی نرسیده است، گفت: این برنامه هنوز به نتیجه نرسیده است؛ چرا که ابتدا باید اعتبار آن تزریق شود و بعد از آن اقدامات خود برای اجرای این بسته را آغاز کنیم.

هاشمی افزود: برنامه این طرح نوشته شده و در صورتی که اعتبار آن تامین شود، کار را اجرایی کرده و می‌توانیم به شرط باروری با بخش خصوصی در این زمینه قرارداد ببندیم؛ چرا که بعد از انجام روش IVF به عنوان شایع‌ترین روش کمک باروری، نزدیک به 10 تا 30 درصد احتمال موفقیت وجود دارد. بنابراین این امکان وجود دارد که بتوانیم به صورت گلوبال با بخش خصوصی و بخش دولتی به شرط 20 تا 25 درصد باروری قراداد بسته و از آنها خرید خدمت کنیم.

وی گفت: رقم اجرای این برنامه را نیز مشخص کرده‌ایم و در صورت تامین اعتبار حتما آن را اجرایی می‌کنیم، در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت نابارور در کشور وجود دارد. بنابراین اجرای این برنامه با توجه به این تعداد، نیازمند اعتبار نسبتا خوبی است. اگر رقمی که برای حمایت از سیاست‌های جمعیتی در بودجه آمده است، واقعا تامین شود، می‌توانیم برای تمام این یک میلیون و 700 هزار نفر نابارور، چندین سیکل درمانی را حمایت و پشتیبانی کنیم.

تولد 8000 کودک به شرط...

وزیر بهداشت به یکی از طرح‌های وزارت بهداشت در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: البته در صورت تامین رقمی حدود 100 میلیارد تومان، می‌توانیم 8000 فرزند را با تضمین از بخش خصوصی دریافت خدمت کنیم. یعنی هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی آماده‌اند در صورتی که چنین اعتباری تامین شود و به شرط باردار شدن و تولد 8000 کودک، خدمت ارائه دهند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرنی A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    8 1
    100 میلیارد به من بدن من تولد 100000 هزار بچه رو تضمین می کنم .
  • ايران A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    6 1
    سلام اين 100 ميليارد و به خودمون بدين ما 10 هزار تولد و تضمين ميكنيم باوركن
  • کوروش EE ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    6 2
    یعنی هر بچه دوازده و نیم میلیون تومان ناقابل بهتر نیست این هزینه صرف ارتقا بهداشت علی الخصوص جنسی شود تا علاوه بر تاثیرگذاری گسترده تر، در کشور نهادینه نیز گردد؟
  • ابوذر A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    6 2
    آقاي وزير سلام گل گفتي هر بچه اي 50 ميليون چند تا مي خواهي سي الي 40 تا بچه باور کن توانايي آن را دارم آقا وزيز از شما برکت و ما هم حرکت .آقايان مگر گاو و گوساله است که شرط مي گذاريد خوب مرد حسابي پول که باشد همه دوست دارند بچه دار شوند شرط لازم نيست شما هر بچه 50 ميليون تومان بده من تا سن شصت سالگي 150 تابچه تحويل مي دهم خوب ولي متاسفانه شما جز دروغ و شعار هيچي تحويل اين مردم ساده انديش و ساده لوح نداده ايد پس نتيجه مي گيريم اين حرف ها فقط بازار گرمي و کشک مي باشد اگر راست مي گويي بسم الله فقط استان بوشهر را امتحان کن همين چيزي که من گفتم اگر جمعيت از کل کشور بيشتر نشد هر چي مي خواهيد بگوئيد.
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    4 0
    یعنی هر کودکی 12.5 میلیون تومان، این ممکلت می خواد 5 میلیون وام بده طرف بره سرخونه زندگیش ، که نتیجش تولد بچست ، نمی تونه ، چون دوتسان متختلس منابع مالی بانکها رو اختلاس کردن کردن، شما می خوای برای یک 12 میلیون تومان هزینه کنی؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    5 0
    قرص سل سپت برای پیوندیها نیست داویی که همیشه بود و ار اول 94 هررور یه جایگزین نامرغوب توزیع میشه
  • سعید A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    6 0
    یعنی هر کودک 12.5 میلیون تومان. اگر همین مبلغ رو به عنوان وام ازدواج بدهند به جوانها، تعداد بیشتری ازدواج می کنند و همین تعداد بچه را می آورند
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    13 0
    وزیر محترم لطفا برای این متولدین شغل هم آبستن بفرمایند و الا بعد 30 سال این 8000نفر هم به فکر خود کشی خواهند افتاد ، خود دانید من به خاطر 100 میلیار تومن خودتون میگم که حیف نشه لا اقل به یه کار خوب بزنید کلی پوله وا؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    10 1
    آقای هاشمی عزیز ما شما رو دوست داریم. این حرف ها از شما بعیده اگه ما 1000 تا مشکل مثل مسکن، شغل ، بهداشت، ازدواج و ...... داشته باشیم افزایش جمعیت اخری هم نیست. فعلا به فکر ماها باشید.
  • بی نام DE ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    6 0
    آمارهای رسمی ، حکایت از آن دارد که 400 هزار آیلان ایرانی که زیر 6 سال سن دارند، درست در همین لحظه ای که این متن را می خوانید، از فرط فقر گرسنه اند و درگیر سوء تغذیه. این کودکان را وزارت بهداشت توسط شبکه خانه های بهداشت که در سراسر کشور پراکنده اند، شناسایی کرده است.از آنجا که 90 درصد رشد مغزی انسان ها تا قبل از 6 سالگی صورت می گیرد، سوء تغذیه باعث می شود این کودکان نتوانند به رشد مغزی کامل برسند و در نتیجه ، تمام عمرشان را بامغزهای تکامل نیافته سر می کنند.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 0
    البته دوستان اين رو هم در نظر داشته باشيد بازم صد رحمت به اينكار دولت قبلي كه قول يه مليون تومن داد، هرچي كارگر و بي پول و بيكار بود با داشتن سه چهرتا بچه باز بچه دار شدن و تاجاييكه خبردارم هيچ كدوم هم نتونستن يه تومن رو بگيرن. بودجه اش كجا رفت خدا داند بازم اين زوج ها باردار بشن خيلي بهتره تا فقط به تعداد كارتن خواب ها و معتادها اضافه بشه...