تسنیم نوشت: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: باید حواس‌مان باشد که برجام وسیله‌ای برای تبلیغات انتخاباتی نشود.

کاظم جلالی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم برادر وزیر کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که بررسی برجام در کمیسیون ویژه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: به نظر می‌رسد نباید کمیسیون ویژه را یک ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که در بحث هسته‌ای جامعه را نباید دو قطبی کنیم. دو قطبی کردن جامعه کار بسیار اشتباه و غلطی است، به خصوص در موضوع هسته‌ای و با عنایت به بیانات رهبر معظم انقلاب نباید جامعه را دو قطبی کنیم.

جلالی اظهار داشت: البته بسیاری از این مسائل امنیتی است و مسائل مربوط به منافع ملی و امنیت ملی است که به نظر می‌رسد نباید این قدر جزئیات در رسانه‌ها و به خصوص رادیو و تلویزیون مطرح شود. فکر می‌کنم کمیسیون برجام ماموریتش از طرف مجلس، بررسی خود برجام و ارائه یک گزارش به مجلس است و طبیعی است باید دوستان ما خود برجام را مورد بررسی قرار دهند و پس از بررسی متن بدون اشاره به گذشته‌ خیلی‌ حاشیه‌پردازی نکنند زیرا این کار اشتباه است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد نباید یک مسئله مهمی مانند برجام را به یک اختلاف و وسیله‌ای برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل کنیم، گفت: این کار غلطی است که ما برجام را در فضای انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی بیاوریم، البته چنین کاری را در ایالات متحده آمریکا کرده‌اند، به طوری که در این کشور برجام به یک موضوع اختلافی بین آمریکایی‌ها تبدیل شده و آن هم با محوریت تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری است.

وی با تاکید بر اینکه در ایالات متحده آمریکا در کرسی‌های تبلیغاتی ریاست‌جمهوری این کشور، بحث برجام به شکل غیرواقعی و دروغ‌پردازی مورد رقابت کاندیداها قرار می‌گیرد، گفت: ما در ایران اسلامی باید حواس‌مان جمع باشد که برجام وسیله‌ای برای اختلاف و تبلیغات انتخاباتی نشود. کسی نباید از برجام بهره سیاسی ببرد. این نوع ایجاد اختلافاتی که دارد انجام می‌شود به نظر می‌رسد که کار درستی نیست که خوب است کمیسیون برجام هم در یک فضای آرام و بدون ورود به مسائل حاشیه‌ای و با دقت نظر کار را انجام دهد.

جلالی تصریح کرد: دوستان باید در فضای غیرتبلیغاتی و با ورود نکردن به اختلافات موضوع را مورد بررسی قرار دهند و به ماموریتی که از طرف مجلس به آنها داده شده، توجه داشته باشند. ماموریتی که مجلس به کمیسیون برجام داده، کاملا روشن است. ماموریت دوستان این است که برجام را بررسی کنند و گزارش آن را به مجلس ارائه دهند و بیش از این ماموریتی ندارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه دو سند دیگر از سوی صالحی و شمخانی مورد تایید قرار گرفته که در کنار سند برجام وجود دارد، گفت: اینکه اسناد را دوستان بررسی کننده در کمیسیون برجام ببینند، نمی‌تواند چیز بدی باشد، اما نیازمند این نیست که ما خیلی وارد فضای جر و بحث و مجادله‌های بی‌حاصل سیاسی شویم. بالاخره این بحث موضوعی است که به امنیت و منافع ملی ما گره خورده که باید آن را با صبر و حوصله مورد بررسی قرار دهیم.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =